Zoeken

Test: MV Agusta Dragster RR

Conclusie

6 augustus 2019

Vier jaar na de lancering van de Dragster RR heeft MV Agusta de fiets voor 2019 vernieuwd. Zelf zeggen de Italianen dat ze ‘m geschikt voor Euro 4 hebben gemaakt en gezien de op papier minimale aanpassingen die zijn doorgevoerd zou dat ook precies ons idee zijn geweest, ware het niet dat die kleine aanpassingen wél een behoorlijk effect hebben gehad. Positief effect.

De Dragster RR was al likkebarendlekkerlessend om te zien en is dat dankzij de kleine aanpassingen in het design nu nog veel meer, maar de meest indrukwekkende verbetering zit ‘m in het rijwielgedeelte dat een enorme verbetering ten opzichte van z’n voorganger is. En dan drukken we ons nog voorzichtig uit. De Dragster RR stuurt zó ontzettend fijn en voorspelbaar, waardoor de 140 pk driecilinder ineens veel minder intimiderend aanvoelt.

Ben je op zoek naar iets écht unieks waar ook nog eens heerlijk mee te sturen valt en heb je nog 21 ruggen op je bankrekening staan, doe jezelf dan eens een lol en ga eens een bakkie doen bij een MV dealer. Je zult niet worden teleurgesteld.

  

Net Rivella: beetje vreemd, maar wel lekker. Italiaanse Porno. Geluid. Eigenlijk best wel alles

Vooruit, die quickshifter blijft wel een dingetje. En leuk instelbare vering, alleen jammer dat je kaboutergereedschap nodig hebt