Zoeken

Vergelijk Dikke SM's/Straat Allroads

Conclusie

12 juli 2013
Inhoudsopgave
Vergelijk Dikke SM's/Straat Allroads
Dergelijk
Geen uitgesproken meningen
Alternatieven
Conclusie
Technische Gegevens

KTM SMT

Hoe vaker er wordt overgestapt, hoe duidelijker uiteindelijk de conclusie wordt. Geeft de Hypermotard je al snel het idee dat je aan het hakken en breken bent, stap vervolgens op de KTM en verbaas je over het gemak waarmee je de SMT over hetzelfde parcours boendert. Waar de Ducati vooral hard en strak is, laat de KTM zich uiterst licht en toch zeker leiden. Alles wat de Ducati doet kan de KTM ook en met meer gemak. En daarmee hebben we de slotsom zo’n beTriumph Tiger SportDucati Hypermotardetje gemaakt. De KTM doet het in dit vergelijk meer op z’n Honda’s, eenvoudiger, makkelijker maar met minder emotie dan de Ducati, die het zoals altijd op z’n Ducati’s aanpakt: keihard en strak, maar met veel voldoening en waar het om draait: ontzettend veel kick. Zelfs al zou de SMT je het nakijken geven, de kick op de Duc is nog steeds een stuk groter. Dus is het aan jou om te bepalen wat je het liefste zou hebben.

Zou de SMT een iets frisser, iets nieuwer uiterlijk hebben en eenzelfde voorkant als de SM of SMR, dan was het ook voor ons heel makkelijk geweest. En de Triumph? In dit gezelschap was het echt de vreemde eend in de bijt. Of, zoals het bij Triumph zelf wordt onderkend: "We hadden 'm misschien beter een andere naam kunnen geven..."

Daarmee is de hele klassenkwestie nog altijd niet beantwoord, maar wie zijn wij om daar een probleem van te maken?

 SM 3048