Introductie: Suzuki Burgman 650 Executive
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Suzuki Burgman 650 Executive |
Een nieuwe jas |
De eerste stapjes… |
Gas erop |
Conclusie |
Technische gegevens |
De Burgman 650 Executive is wat mij betreft een cabrio op twee wielen. Door alle luxe aan boord en het zware blok en chassis is het gewicht aan de hoge kant, en in combinatie met de ‘luie’ geometrie vertaalt dit zich in een wat looiig stuurkarakter. Het is duidelijk dat deze scooter voornamelijk ontworpen is om comfortabel (lange) ritten te maken en wat minder uitblinkt in sportieve prestaties, hoewel het blok echt een juweeltje is dat sportief gebruik zeker niet uitsluit.
De prijs van 11.999 (excl. 349 euro voor het rijklaar maken) is stevig, maar daarvoor krijg je een mooi uitgebalanceerd pakket met veel luxe, gebruiksgemak en tóch ook het o zo belangrijke gevoel op een motor onderweg te zijn. Het is wat mij betreft te vroeg om de Burgman 650 Executive uit te roepen tot de nieuwe koning in dit segment, want een directe vergelijking met de Honda en BMW ontbreekt. Dat deze machine uitermate geschikt is als groottoerist echter, dat staat buiten kijf!
- Soepel motorblok, naadloze transmissie, Power Mode welkome toevoeging, Opbergmogelijkheden, Comfortabele vering, Stabiel chassis, Luxe opties
- Niet al te flitsend stuurgedrag, bolt-on handvatverwarming ziet er goedkoop uit, windscherm net te laag voor rijders boven de 1.80 m