introductie van de Hypermotard en Hypermotard SP kennismaken met de Hyperstrada, het derde model uit de Hyper familie waarmee Ducati zich op de meer toeristische Motard heeft gericht. En niet alleen de Hyperstrada, om de nieuwe toer-tak van het merk uit Borgo Panigale te onderstrepen is ook de Multistrada 1200 S Granturismo en Diavel Strada van de partij. Met de Multistrada in de vrieskou al in eigen land getest in een vergelijk met de KTM Adventure EDS gaat onze aandacht uit naar de Hyperstrada en de Diavel Strada, waarvoor dit eiland haast gemaakt lijkt te zijn.">

Zoeken

Introductie: Ducati Hyperstrada en Diavel Strada

Conclusie

18 april 2013
Inhoudsopgave
Introductie: Ducati Hyperstrada en Diavel Strada
Hyperstrada
Als God in... Corsica
Diavel Strada
Conclusie
Technische gegevens

Ducati Hyperstrada Diavel Strada

Met de lancering van de Hyperstrada en Diavel Strada heeft Ducati haar gamma richting de meer toeristische motorrijder uitgebreid. De Hyperstrada is afgeleid van de Hypermotard, maar kan eigenlijk beter als een kleine Multistrada worden gezien. Het nieuw ontwikkelde 821 cc 11° L-Twin motorblok beschikt over een mooie vermogensafgifte,is in Touring-modus een toonbeeld van souplesse en heeft bovendien een erg ruime onderhoudsinterval Ducati Hyperstrada_AK25874van maar liefst 30.000 km. Toch heeft de Hyperstrada ook een andere kant.Voor wie op zoek is naar een comfortabele goed sturende fiets om lekker mee te toeren en te reizen is de Hyperstrada zeker een goede keus, maar voor wie met de fiets flink wil gaan knallen schiet de voorvering en grondspeling merkbaar te kort. Maar daarvoor heeft Ducati nog altijd de Hypermotard SP, en anders is het probleem met een bezoek aan een veringboer snel weer opgelost.

En dan de Diavel Strada, een toeristische variant van Ducati’s indrukwekkende Muscle-cruiser. Een motor waarvan de accessoires absoluut een meerwaarde hebben – zeker het windscherm dat qua comfort op hoge snelheid een verademing is, maar wat naar onze mening wel afbreuk aan het ontwerp heeft gedaan. Zeker de sissybar, die voorkomt dat je als duopassagier de zoveelste wheelie veilig zult doorstaan, maar als een skikoffer op een Ferrari bij deze Diavel past. Neemt niet weg dat ondanks z’n onooglijke verschijning en ondanks z’n prijskaartje van € 22.390 we het liefst met deze fiets naar huis waren gegaan. Al was het alleen al om al die Allroad gasten in de bergen flink te gaan stangen.

  • soeplesse motorblok, wheelies met tractiecontrole aan, stuureigenschappen
  • voorvork niet bestand tegen geweld Brembo Monoblocs, grondspeling

Diavel Strada:

  • Übervet, knallen met die hap, goede windbescherming
  • Dat design, had dat echt niet anders gekund?