Eerste test Sherco Enduro modellen 2010
Technische gegevens
17 november 2009
| Inhoudsopgave |
|---|
| Eerste test Sherco Enduro modellen 2010 |
| Frans, niet Spaans? |
| 5.1i-F |
| 4.5i-F Racing |
| 2.5i-F Racing |
| Conclusie |
| Technische gegevens |
| 2.5i-F (racing) | 4.5i-F (racing) | 5.1-F (racing) | |
| MOTOR | |||
| bouwwijze | eencilinder viertakt | eencilinder viertakt | eencilinder viertakt |
| koelsysteem | vloeistof | vloeistof | vloeistof |
| klepbediening | DOHC | SOHC | SOHC |
| kleppen per cilinder | 4 | 4 | 4 |
| boring x slag | 78 x 52,2 mm | 95 x 63,4 mm | 95 x 72 mm |
| cilinderinhoud | 250cc | 448,6 cc | 510,4 cc |
| smeersysteem | wet sump | wet sump | wet sump |
| brandstofsyteem | Magneti Marelli injectie | Magneti Marelli injectie | Magneti Marelli injectie |
| uitlaatsysteem | RVS bocht met aluminium demper en katalysator | RVS bocht met aluminium demper en katalysator | RVS bocht met aluminium demper en katalysator |
| maximum vermogen | n.o. | n.o. | n.o. |
| maximum koppel | n.o. | n.o. | n.o. |
| koppeling | natte multiplaat | natte multiplaat | natte multiplaat |
| bediening | hydraulisch | hydraulisch | hydraulisch |
| aantal versnellingen | 6 | 6 | 6 |
| secundaire overbrenging | O-ring ketting | O-ring ketting | O-ring ketting |
| RIJWIELGEDEELTE | |||
| frame | enkel wiegframe van chroom-molybdeenstaal | enkel wiegframe van chroom-molybdeenstaal | enkel wiegframe van chroom-molybdeenstaal |
| voorvering | 46 mm Ceriani upside-down (48 mm Paioli Upside-down) | 46 mm Ceriani upside-down (48 mm Paioli Upside-down) | 46 mm Ceriani upside-down (48 mm Paioli Upside-down) |
| instelmogelijkheden | veervoorspanning en uitgaande demping (ingaande demping) | veervoorspanning en uitgaande demping (ingaande demping) | veervoorspanning en uitgaande demping (ingaande demping) |
| achtervering | Sachs monoschokdemper (Paioli) | Sachs monoschokdemper (Paioli) | Sachs monoschokdemper (Paioli) |
| instelmogelijkheden | veervoorspanning, in- en uitgaande demping | veervoorspanning, in- en uitgaande demping | veervoorspanning, in- en uitgaande demping |
| veerweg voor/achter | 295 mm / 320 mm | 295 mm / 320 mm | 295 mm / 320 mm |
| banden | Michelin Enduro Competition | Michelin Enduro Competition | Michelin Enduro Competition |
| bandenmaat voor/achter | 90/90-21 / 140/80-18 | 90/90-21 / 140/80-18 | 90/90-21 / 140/80-18 |
| voorrem | enkele 295mm schijf | enkele 295mm schijf | enkele 295mm schijf |
| remtangen | zwevend gelagerde AJP dubbelzuiger | zwevend gelagerde AJP dubbelzuiger | zwevend gelagerde AJP dubbelzuiger |
| achterrem | enkele 240mm schijf | enkele 240mm schijf | enkele 240mm schijf |
| remtang | zwevend gelagerde AJP enkelzuiger | zwevend gelagerde AJP enkelzuiger | zwevend gelagerde AJP enkelzuiger |
| wielbasis | 1485 mm | 1485 mm | 1485 mm |
| grondspeling | 385 mm | 385 mm | 385 mm |
| drooggewicht | 102 kg | 109 kg | 109 kg |
| zithoogte | 900 mm | 900 mm | 900 mm |
| tankinhoud | 7,5 liter nylon tank | 7,5 liter nylon tank | 7,5 liter nylon tank |
| prijs in Nederland | € 9.399,- (10.899,-) | € 9.399,- (10.899,-) | € 9.699,- (11.199,-) |
| importeur: | PM Trials, Wijk bij Duurstede | PM Trials, Wijk bij Duurstede | PM Trials, Wijk bij Duurstede |
| internet | pmtrials | pmtrials | pmtrials |
*(afwijkende gegevens Racing modellen tussen haakjes)