Zoeken

Introductie: Suzuki GSX-R1000 Yoshimura

Pagina 5

4 februari 2006
Inhoudsopgave
Introductie: Suzuki GSX-R1000 Yoshimura
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6

Conclusie

Dat de weergoden er de laatste jaren maar een potje van aan het maken zijn, daar weten we inmiddels alles over te vertellen. Net als vorig jaar met de introductie van de Anniversary Suzuki's was het ook ditmaal weer bar en boos wat het weer betreft. Wat net als vorig jaar betekende dat de drang naar erwtensoep groter was dan de drang om een nieuw ronderecord te vestigen. Tenminste, voor wat de eerste dag van deze introductie betrof. Dag twee was gelukkig van het kaliber goed te doen, zodat we toch een meer dan goede indruk van dit fantastische Pk kanon op konden doen. Want na in totaal vier versleten achterbanden en twee versleten voorbanden kun je met recht iets zinnigs over een motor vertellen.

Blade-killer
Dat men bij B.V. Nimag met een speciale duizend zou komen is ze niet vreemd. Je kunt geen model bedenken, of er is in het verleden al een Yoshi uitvoering van geweest. De zeshonderd? Done. De Bandit? Done. De DR-Z? Done. En dat men bij B.V. Nimag met een super *bling* GSX-R1000 zou komen lag ook wel in de lijn der verwachtingen. Had Ten Kate als eerste een "tweehonderd pk" fiets weten te bouwen, Suzuki zou Suzuki niet zijn om daar geen passend antwoord op te vinden. De GSX-R1000 Yoshimura is een waanzinnig-ongelofelijke-begeerlijke-geweldige fiets. Gebouwd door niemand minder dan Marc Hoegee, hedentendage dé teammanager van het Suzuki WK Supersport raceteam, die duidelijk een statement heeft neergezet ten opzichte van de andere SP'tjes, LE'tjes en Er"retjes...

Deze Special edition, waarvan er 25 worden gemaakt, wordt neergezet voor een concurrerende prijs van nog net geen € 23.000,-. Ben je bereid om drieentwintigduizend euro neer te leggen dan krijg je iets speciaals met de meeste pk's, de mooiste goodies en een zeer hoge *bling bling* factor.

Voor ons is dit een Beauty EN een Beast...

  Scores  
   
   
  Uiterlijk     9,5     Die velgen, die uitlaat, de schijven, de lijn: echt mooi!  
  Afwerking     9     Kijk naar de foto's en oordeel zelf. Wat een prachtige fiets! Alleen jammer van de achterremschijf en de standaard Suzuki stuurdemper. 
  Motorisch     9     200+ pk's plus een enorm koppel do I need to say more?! 
  Remmen     8     De looks zijn dik in orde maar vanuit een kritisch oogpunt had dit beter gekund.  
  Vering     9    Crème de la crème materialen, maar voor circuitgebruik zeker goed laten afstellen voor optimaal resultaat. 
  Funfactor     9    Moet ik dat nog toelichten? 
  Prijs    8    Prijs - kwaliteitsverhouding is in balans, 't kost wat maar je krijgt er absoluut wat voor terug...  
Dit vonden we goed
Vermogen.
Geluid
Afwerking

Dit vonden we minder
Standaard Suzuki stuurdemper
Geen Lucas achterremschijf


Filmpje zien? Klikkerdeklik