Zoeken

Presentatie Suzuki 2008 Rome

Pagina 3

3 juli 2007
Inhoudsopgave
Presentatie Suzuki 2008 Rome
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5

Intruder custom style

The term "powerband" is used to describe the range of rpm at which a motorcycle engine is most affective, delivering it's best throttle response and acceleration.

In the case of the C1800R, the term broad powerband is almost inadequate, it's V-Twin engine designed and tuned to crisply respond to the throttle across the entire range of enige rpm with power delivery that is not only linear, but tsunami-like.

c1800r-01-l.jpg

Daarmee begint Suzuki de presentatie van het 'tour' achtige broertje van de twee jaar geleden geïntroduceerde M1800R. Niet vreemd natuurlijk, als je nagaat dat bijvoorbeeld de C800R in Nederland al jaren Suzuki's best verkochte cruiser is. Centraal voor de C1800R is het vette 1783 cc tellende motorblok zoals we het ook in de 'M-versie' terugvinden. Met een boring x slag van maar liefst 112 x 90,5 mm is de C1800R volgens Suzuki de motor met de grootste zuigers ter wereld. Tenminste, op het gebied van benzine gevoedde productie motorblokken. Het 54 graden V-Twin motorblok heeft verder vier kleppen per cilinder (twee 42 mm inlaatkleppen en twee 38 mm uitlaatkleppen), die onder een klephoek van slechts 13 graden ten opzichte van de hartlijn van de cilinder staan.

c1800r-02-l.jpg

Het in rubber opgehangen motorblok weet zijn maximale koppel al bij 3.200 tpm te produceren, maar in hoeverre deze specificaties zullen afwijken ten opzichte van de M1800R bleef vooralsnog onbekend. De 2008 M1800R zal nog dit jaar bij de dealers in de showroom staan, deze C1800R laat echter wat langer op zich wachten. Naar verluid zal de motor in februari / maart volgend jaar leverbaar worden voor een prijs van tussen de € 14.990,00 en € 15.490,00.