CFMOTO breidt 450-familie uit: 450SRS, 450NK, 450CL-C en 450MT
Dit jaar maakte de wereld kennis met de 450SR. Een 35kW A2 racer aangedreven door een 450cc parallettwin die voorzien is van een 270° krukas en daarmee een totaal andere - meer dynamische - beleving heeft dan z'n 180° concurrenten. Deze 450SR krijgt begin 2024 gezelschap in de vorm van de 450SR S.
Zoals het een echte "S" betaamt is CFMOTO met de SRS behoorlijk level-up gegaan, door de fiets standaard te voorzien van een fraaie enkelzijdige achterbrug, een verbeterde achterrem (van 220mm naar 240mm en van eenzuiger naar tweezuiger remklauw) en ook de aerodynamica aan de voorzijde is aangepast. De uitlaatgassen ontsnappen bij de 450SR S aan de onderzijde van de motorfiets. TCS en een slipper clutch behoren tot de standaard uitrusting.
CFMOTO 450NK
De 800NK, ontworpen door het Italiaanse designbureau Modena 40, verbaasde vriend en vijand sinds het conceptmodel uitkwam. Het eigen gezicht, zijn krachtige 799cc paralleltwin met 95pk en 81Nm is één brok sensatie! Dat de 800 dan ook een “kleiner” broertje zou krijgen was na de komst van de 450SR niet zo verwonderlijk. Dat men in Rimini bij Modena 40 niet zomaar de kuip van de SR afhaalde en een koplamp monteerde is goed te zien als we naar de 450NK kijken. De 35kW Naked doet qua looks niet onder voor zijn grote broer en door het 450cc motorblok met 270° krukas zijn acceleratie, koppel en geluid de beste ingrediënten voor een indrukwekkende rijervaring.
CFMOTO 450CL-C
Cool Life Cruising. Deze drie woorden zeggen eigenlijk meer dan genoeg over de geheel nieuwe CFMOTO 450CL-C. Ook dit nieuwe model is voorzien van de 450cc parallettwin maar hier heeft CFMOTO niet de nadruk gelegd op hoge toeren maar op koppel bij lagere toeren. Leveren de bovenstaande 450 modellen een maximaal koppel van 39Nm bij 7.600 toeren, de CL-C bereikt zijn maximale koppel van 42Nm al bij 6.250 toeren. Het 270° krukas principe en fraai uitlaatsysteem zorgen ook hier weer voor het ultieme cruiser gevoel. Dit wordt ook mede veroorzaakt door zijn zithoogte van 690mm waardoor je je gelijk op je gemak voelt op de 181kg wegende cruiser. De 450CL-C is leverbaar februari/ maart 2024.
CFMOTO 450MT
Het laatste 450cc nieuws maar zeker niet het minste is de geheel nieuwe 450MT. Geen klein broertje van de 800MT maar een geheel nieuw all-road model. Ontworpen door internationaal designbureau Kiska, dat al meer dan 30 jaar niet alleen verantwoordelijk is voor KTM, maar voor meer dan 300 merken wereldwijd. Zij hebben om het 450cc paralleltwin motorblok (32,5kW/ 8.500 toeren & 44Nm/ 6.250 toeren) een motorfiets weten te bouwen dat overal inzetbaar is.
Van dagelijks woon-werkverkeer tot langeafstandsritten en alles daartussenin, daar moet deze 175 kilogram wegende 450MT zich volgens de Chinese thuisvoelen. Met zijn instelbare zithoogte (820 standaard & 800 verstelbaar), zijn 17,5 liter brandstoftank en de 220mm grondspeling kom je niet alleen ver zonder te tanken maar ook veilig en over elke hindernis. De nieuwe 450MT is leverbaar vanaf februari/ maart.