Zoeken

MV Agusta blikt terug op zeer succesvol jaar

21 december 2023
Een jaar na de aankondiging van het strategische partnerschap met de Pierer Mobility AG blikt MV Agusta terug op een zeer succesvol jaar en vruchtbare start van de nieuwe samenwerking met Europa's grootste fabrikant uit Mattighofen.

 

Het is inmiddels al weer een jaar geleden dat een strategische partnerschap werd aangekondigd tussen MV Agusta en PIERER Mobility AG. Stefan Pierer kreeg aandeel in MV Agusta, dat ik ruil daarvoor per direct gebruik kon maken van synergieën, processen en sterke punten, waardoor volgens de Italianen onmiddellijk ongelooflijke resultaten werden geboekt. 

In de afgelopen twaalf maanden lanceerde MV Agusta vijf nieuwe modellen: de LXP Orioli, volgens MV 's werelds eerste luxe terreinmotor, de iconische Superveloce 98, de waanzinnige Brutale 1000 RR Assen (alleen die naam al), de limited edition Dragster RR SCS America en de super exclusieve 6-unit Superveloce Arsham, een waar kunstwerk.

Terugkijkend op dit bijzondere jaar zijn er volgens MV Agusta een aantal mijlpalen die het vermelden en vieren waard zijn:

Nieuwe productielijn
De laatste mijlpaal wordt vertegenwoordigd door de nieuwe productielijn waarmee MV Agusta nu zijn industriële activiteiten opvoert. De nieuwe lijn zal tot duizend fietsen per maand produceren. De nieuwe lijn bevindt zich in de historische fabriek van MV Agusta in Schiranna en beschikt over de meest geavanceerde technologie op dit gebied.

De vaklieden van MV Agusta, die elk model nog steeds met de hand assembleren, zullen worden bijgestaan door een volledig geautomatiseerd lijnmanagementsysteem voor het hanteren, verplaatsen en correct positioneren van de units langs de 28 werkstations, met bijzondere aandacht voor ergonomie en veiligheid. Dit is de eerste grote investering voor MV Agusta sinds enkele jaren, als onderdeel van haar nieuwe en ambitieuze industriële plan.

De initiële productie zal ongeveer 1.000 eenheden per maand bedragen, maar de nieuwe lijn heeft een totale capaciteit van 100 fietsen per dag en er zijn plannen om de productie geleidelijk te verhogen om aan de vraag te voldoen.

Timur Sardarov, CEO van MV Agusta Motor S.p.A., hierover: 
“Ik ben zo enthousiast over de lancering van deze nieuwe lijn hier, in onze historische fabriek in Italië, terwijl veel andere industrieën delokaliseren of zelfs de productie terugschroeven. Alle inspanningen die we de afgelopen jaren hebben geleverd, komen samen en we zien nu een aantal zeer concrete resultaten, met groeiende aantallen en het toenemende succes van onze nieuwste modellen. Dit is niet alleen een investering in onze eigen activiteiten, maar ook in deze gemeenschap en in onze mensen.”

 



4 jaar fabrieksgarantie
Een andere cruciale mijlpaal werd geïntroduceerd in de eerste helft van 2023, toen MV Agusta een fabrieksgarantie van vier jaar lanceerde voor alle fietsen van modeljaar 2023. Deze strategische beslissing weerspiegelt de toewijding van het merk aan een klantgerichte aanpak. De verlengde garantie verbetert niet alleen de klantervaring van MV Agusta, maar dient ook als een tastbaar bewijs van het onwrikbare vertrouwen van het bedrijf in zijn volledig in Italië gemaakte motorfietsen en de rigoureuze processen die elke motorfiets ondergaat.

24/7 Pechhulp
MV Agusta biedt ook levenslange 24/7 pechhulp, geactiveerd bij aankoop van een nieuwe MV Agusta in Italië, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Volgens MV zal de lijst met landen in de toekomst verder worden uitgebreid. 

De 24/7 pechhulp zorgt ervoor dat MV Agusta klanten in geval van pech worden ontzorgd, variërend van reparaties ter plaatse en slepen naar geautoriseerde dealers tot technische assistentie, vervoer naar de gewenste bestemming en een verscheidenheid aan aanvullende diensten zoals vervangende voertuigen, repatriëring van het voertuig vanuit het buitenland en accommodatie.

MV Agusta zegt dit jaar ook de basis te hebben gelegd voor een ongelooflijk 2024.

Sterker en uitgebreid dealernetwerk
In 2024 zal het dealernetwerk van MV Agusta zich uitbreiden, met als doel om halverwege het jaar 200 dealers actief te hebben, met de nadruk op de meest relevante markten. Zo zal de thuismarkt van MV Agusta, Italië, in 2024 profiteren van 21 officiële dealers, die zullen worden ondersteund door geautoriseerde servicecentra. Hierdoor krijgen klanten toegang tot opgeleide technici om hun MV Agusta's te onderhouden. Het dealernetwerk zal ook worden uitgebreid in andere markten, zoals de VS, waar in 2024 meer dan 40 dealers actief zullen zijn, Duitsland, het VK, Frankrijk en meer.

Systeemintegratie
In 2024 zullen ook alle integraties met de systemen van PIERER Mobility AG afgerond zijn. Om alle MV Agusta-producten door KTM te kunnen distribueren, was een groot aantal integraties nodig: van logistieke en voorraadsoftware tot IT- en dealerbeheertools. Deze integraties zullen tegen het einde van het eerste kwartaal van 2024 worden afgerond, waardoor de levertijd voor onderdelen, motorfietsen en services aanzienlijk wordt verkort en dit resulteert in een sterk verbeterde klantervaring.

Versterkte klantgerichte aanpak:
MV Agusta streeft ernaar elke klant bij naam te kennen en met dit doel voor ogen zal in 2024 een reeks initiatieven van start gaan. Een spannend voorbeeld hiervan is de herintroductie van fabrieksrondleidingen. MV Agusta zal namelijk de deuren openen van zijn enige productiefabriek in Italië. 

Voor bestaande klanten en MV Agusta-fans wordt het namelijk mogelijk om de fabriek te bezoeken met rondleidingen die door MV worden georganiseerd Officiële Agusta-dealers. Dergelijke initiatieven zullen MV Agusta-klanten de unieke kans bieden om getuige te zijn van hoe elke MV Agusta-motorfiets ter wereld met de hand wordt gebouwd in Italië en om de mensen achter deze technische meesterwerken te leren kennen.

Er komen nieuwe modellen:
In de loop van 2024 zullen MV Agusta-fans blij zijn met nieuwe opwindende modellen, zoals de Superveloce 1000 Serie Oro, die in de laatste ontwikkelingsfase op de EICMA werd getoond. Er zullen nog meer kunstwerken op twee wielen worden gelanceerd en de komende maanden zal er meer informatie volgen.

Luca Martin, bestuurslid en COO van MV Agusta Motor S.p.A.: 
“Als we terugkijken op begin 2023 zijn we verbaasd over het aantal veranderingen, implementaties en verbeteringen die zijn doorgevoerd tijdens dit eerste jaar in samenwerking met KTM . Was het allemaal perfect? Nee. Wij streven altijd naar perfectie en zijn daarom trots op wat er is gedaan, maar zijn ons tegelijkertijd terdege bewust van wat nog verder verbeterd kan worden.

We zijn ons er volledig van bewust dat onze klanten uitdagingen hebben ervaren, zoals de vertraging in de levering van onderdelen of het vernieuwde dealernetwerk dat geen optimale penetratie in het gebied heeft gehad. Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om onze klanten en fans opnieuw te laten weten dat we naar hen luisteren, en dat elke beslissing van ons gebaseerd is op één uniek doel: onze klanten centraal stellen.

Toen we besloten om het hele dealernetwerk opnieuw op te starten, waren we ons ervan bewust dat dit aan het begin van het proces voor verstoringen zou hebben gezorgd, maar we zijn er ook zeker van dat een dergelijke beslissing MV Agusta op de goede weg heeft gebracht om de beste klantervaring te bieden in de toekomst. toekomst. Het dealernetwerk zal in 2024 verder uitbreiden, met een verbeterde penetratie, onze productambassadeurs en technici bij elk afzonderlijk dealerschap worden uitgebreid opgeleid en het selectieproces voor ondernemers om met MV Agusta te werken is zeer streng. Klanten staan centraal in onze aanpak en om dat te bereiken hebben we veel te doen.

Hetzelfde geldt voor de beschikbaarheid van onderdelen. De magazijn- en systeemintegratie met PIERER Mobility AG heeft een aanzienlijke hoeveelheid tijd gekost en tijdelijke verstoringen veroorzaakt, maar een dergelijk proces zal begin 2024 worden afgerond en aan dergelijke uitdagingen voor onze klanten zal een einde komen. Ik geloof persoonlijk dat transparantie de beste manier is om een gezonde relatie met onze klanten en fans te creëren en daarom wilde ik van deze gelegenheid gebruik maken om openlijk de uitdagingen aan te gaan waarmee onze klanten in 2023 te maken hebben gehad en hen te bedanken voor hun passie en liefde.”