Test: De '600cc' Supersports
Technische gegevens
31 oktober 2005
Motor | ||||
Type | viercilinder lijn | viercilinder lijn | viercilinder lijn | viercilinder lijn |
Koelsyst. | vloeistof | vloestof | vloeistof | vloeistof |
Cilinderinh. | 599 cc | 600 cc | 636 cc | 599 cc |
Boring x slag (mm) | 67 x 42,5 | 65,5 x 44,5 | 68 x 43,8 | 67 x 42,5 |
Compr.verh. | 12,5:1 | 12,4:1 | 12,9:1 | 12,0:1 |
Klepaandr. | DOHC, 4 kleppen p/cil | DOHC, 4 kleppen p/cil | DOHC, 4 kleppen p/cil. | DOHC, 4 kleppen p/cil. |
Ontsteking | digitaal | digitaal | digitaal | digitaal |
Starter | elektrisch | elektrisch | elektrisch | elekrisch |
Benzinetoev. | injectie | injectie | injectie | injectie |
Smering | wet sump | wet sump | wet sump | wet sump |
Vermogen* | 120 pk @ 13.000 tpm | 120 pk @ 13.000 tpm | 130 pk@ 14.000 tpm | 117 pk@ 13.000 tpm |
Vermogen** | 100,3 pk @ 14.700 tpm | 98 pk @ 14.000 tpm | 105,7 pk @ 15.600 tpm | 98,9 pk@ 14.400 tpm |
Koppel* | 69,6 NM @ 10.800 tpm | 66,4 Nm @ 12.000 tpm | 70,5 Nm @ 11.500 tpm | 66 Nm @ 11.000 tpm |
Koppel** | 52,5 NM @ 12.100 tpm | 50,2 NM @ 11.400 tpm | 53 Nm @ 12.800 tpm | 55Nm @ 11.500 tpm |
Transmissie | ||||
Versnelling | 6, constant mesh | 6, constant mesh | 6, constant mesh | 6, constant mesh |
Prim. overbr. | tandwielen | tandwielen | tandwielen | tandwielen |
Eindoverbr. | ketting | ketting | ketting | ketting |
Koppeling | nat meervoudig | nat meervoudig | nat meervoudig, anti-hop | nat meervoudig |
Chassis | ||||
Frame | aluminium brugframe | aluminium die-cast Deltabox III | perimeter, geperst aluminium | aluminium diamond frame |
Balhoofdh. | 23 graden 25" | 24,5 graden | 25 graden | 24 graden |
Naloop | 93 mm | 95 mm | 106 mm | 95 mm |
Wielbasis | 1.400 mm | 1.385mm | 1.390 mm | 1.395 mm |
Vering voor | 43 mm upside-down, volledig instelbaar | 41 mm upside-down, volledig instelbaar | 41 mm upside-down, volledig instelbaar | 41 mm upside-down, volledig instelbaar |
Vering achter | mono link, volledig instelbaar | monoshock met link | Bottom-link Uni-Trak schokdemper, volledig instelbaar | unit pro link, volledig instelbaar |
Veerweg voor | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Veerweg achter | 130 mm | 120 mm | 135 mm | 130 mm |
Voorrem | dubbele 300 mm Vortex schijf, radiale remklauwen en rempomp | dubbele 310 mm schijf, radiale remklauw en rempomp | dubbele 300 mm waveschijf, radiale remklauwen en rempomp | dubbele 310 mm schijf, radiale remklauwen en rempomp |
Achterrem | enkele 220 mm schijf, tweezuigerklauw | enkele 220 mm schijf, tweezuigerklauw | enkele 220 mm schijf, enkelzuiger remklauw | enkele 220 mm schijf, enkelzuiger klauw |
Voorband | 120/70 17" | 120/70 17" | 120/70 17" | 120/70 17" |
Achterband | 180/55 17" | 180/55 17" | 180/55 17" | 180/55 17" |
Afm. | ||||
Lengte | 2075 mm | 2.045 mm | 2.065 mm | 2.010 mm |
Breedte | 715 mm | 690 mm | 715 mm | 690 mm |
Hoogte | 1.145 mm | 1.105 m | 1.110 mm | 1.115 mm |
Zadelh. | 825 mm | 830 mm | 820 mm | 820 mm |
Drooggew. | 161 kg | 163 kg | 164 kg | 163 kg |
Tankinh. | 17 liter | 17 liter | 17 liter | 18 liter |
Reserve | n.b. | 3,5 liter | n.b. | 3,5 liter |
Algemene Gegevens | ||||
Klein rijbew. | ja | nee | nee | nee |
Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviespr. | € 10.990,- | €11.399,- | € 11.998,- | € 12.140,- |
importeur NL | B.V. nimag | Yamaha Nederland BV | Kawasaki Motors Netherlands | Honda Nederland BV |
Telefoon | 0347-349749 | 020-6546000 | 023-567 05 00 | 020-7074444 |
www.suzuki.nl | www.yamaha-motor.nl | www.kawasaki.nl | www.honda.nl | |
*) opgave aan de krukas **) Gemeten aan het achterwiel