Test: Kawasaki Ninja 1100 SX SE
Veertien jaar na z’n introductie, destijds nog als Z1000 SX, en vijf jaar na z’n laatste update, waarbij in de tenaamstelling de Z werd vervangen door Ninja, heeft Kawasaki de Ninja 1000 SX voor modeljaar 2025 tot Ninja 1100 SX opgewaardeerd. Dezelfde Ninja, maar dan beter, aldus onze man Ron Huijs die ermee reed in Catalonië.
Test: BMW R 1300 GS ASA
BMW biedt de Automated Shift Assistant (ASA) voor de grote R 1300 GS als optie af fabriek aan, die de koppeling overneemt in automatische of handgeschakelde versnellingsbakmodus. Thilo Kozik liet zich automatisch verplaatsen.
Test: Triumph Daytona 660
Met de lancering van de Daytona 660 had Triumph de legendarische naam een nieuw leven ingeblazen, maar niet op de hardcore Supersport manier zoals velen hadden gehoopt. Maar of dat slecht is? Om antwoord te krijgen op die vraag onderwierp Ron Huijs Triumphs nieuwste supersport aan een gedegen test op straat én circuit.
Test: CFMOTO 450NK
Waar in het verleden fabrikanten elkaar probeerden af te troeven met nóg meer vermogen en cc’s hebben veel fabrikanten anno 2024 hun pijlen op het middensegment en de instapklassen gericht. Zo ook CFMOTO, dat haar 450-platform dit jaar heeft uitgebreid met de 450 NK, een supercoole Naked voor niet alleen het A2-rijbewijs, maar ook de ervaren rot die wil downsizen.
Test: Kawasaki Versys 1100 SE
Gelanceerd in 2012 als vreemde - en vooral ook lelijke - eend in de bijt is Kawasaki's Versys 1000 in de loop der jaren uitgegroeid tot een toerfiets pur sang met een vleugje sportiviteit. Na 13 jaar bewezen dienst heeft Team Green de veelzijdige tourer voor modeljaar 2025 tot Versys 1100 opgewaardeerd, waarbij de zwakke punten van z’n voorganger grondig zijn aangepakt, aldus onze man na een grondige test van het SE-model in het berglandschap van Catalonië.