Zoeken

AMG logo op Ducati racekuip start intensieve samenwerking

8 december 2010

Vanaf het begin van het MotoGP seizoen 2011 zal het AMG logo op de Ducati MotoGP racer en raceoveralls te zien zijn. Sinds het officiële samenwerkingsverband werd aangekondigd in Los Angeles op 18 november is de sponsoring van AMG aan Ducati nog verder uitgebouwd.

Ducati_AMG.jpg

Dit is wederom een bevestiging van het constructieve en enthousiaste samenwerkingsverband tussen het prestatiegerichte bedrijf uit Affalterbach en Italië’s nummer één in de motorsport. Ola Källenius, CEO van Mercedes AMG GmbH, en Gabriele del Torchio, CEO van Ducati Motor Holding, verkondigden dit nieuws vandaag op een persconferentie in het Ducati museum ter gelegenheid van de opening van de Bologna Motorshow.

Ola Källenius, CEO van Mercedes- AMG GmbH:
In navolging op de officiële lancering van onze samenwerking, tijdens de Autoshow in Los Angeles, ben ik erg tevreden en trots om hier in Italië te zijn bij het Ducati Museum in Bologna om de eerste concrete ontwikkelingen in de strategische samenwerking tussen Ducati en AMG bekend te maken. Vanaf volgend seizoen zal AMG zijn debuut maken in het MotoGP wereldkampioenschap als een trots sponsor op de motoren en raceoveralls van de Ducati Marlboro Team fabrieksrijders. AMG en Ducati zijn perfecte partners op zowel het circuit als op de weg want beide bedrijven delen dezelfde waarden. Er zijn veel parallellen tussen beide bedrijven, zoals de gedeelde passie voor het racen, de beste prestaties en exclusiviteit. Gedurende onze lange termijn samenwerking zullen we de mogelijkheid hebben om innovatieve kansen te creëren voor de klanten die we gemeen hebben," verklaarde.
Gabriele Del Torchio, CEO van Ducati Motor Holding S.p.A.:
We zijn erg blij met het feit dat we een samenwerking zijn aangegaan met AMG, een bedrijf dat in elk opzicht de waarden deelt waarin wij geloven, zoals: de beste prestaties, fair play, verfijning en een onmiskenbare stijl en design. Het besluit om onze samenwerking nog meer onder de aandacht te brengen door het AMG logo op het kuipwerk en de raceoveralls van onze coureurs te plaatsen, onderstreept de bestaande harmonie tussen de twee bedrijven. Dit is een prestigieuze samenwerking die aan een mooi rijtje MotoGP sponsoren is toe te voegen: Phillip Morris, Generali, Enel en TIM.

Naast de sponsoring van het MotoGP team en de vernieuwing van de vloot van auto's en industriële voertuigen van het in Bologna gevestigde bedrijf, zal de samenwerking tussen AMG en Ducati gaan om een aantal gezamenlijke marketinginitiatieven. Zo zullen de nieuwe Ducati Diavel en de 1198 SP Superbike op de Bologna Motorshow te zien zijn op de Mercedes-AMG stand. Verschillende andere initiatieven worden momenteel afgerond en zullen binnenkort gepresenteerd worden aan het publiek.

Zo zullen op exclusieve evenementen en bij de AMG Driving Academy liefhebbers de mogelijkheid hebben om een proefrit te maken op het Ducati gamma, terwijl het mogelijk zal zijn om de sensatie van het rijden met high-performance AMG auto bij Ducati evenementen te ervaren, zoals bij de Ducati Riding Experience. Er zal ook een aantal gezamenlijke evenementen voor leden van de AMG Private Lounge gehouden worden, die momenteel bestaat uit meer dan 13.000 AMG-klanten over de hele wereld.

De twee bedrijven werken ook samen aan andere marketingactiviteiten en strategieën, die binnenkort zullen worden onthuld.