Recall voor Kawasaki Z900
Eigenaren van de nieuwe Z900, hét verkoopsucces van Kawasaki dit jaar, mogen zich bij de dealer melden voor een inspectie van de achtershock. Door intensieve belasting kan de ophanging van de achtershock mogelijk uitlubberen als de schokbreker doorslaat, waardoor de achtershock mogelijk los kan raken.
De informatie in het Nederlandse terugroepregister omtrent de aard van het probleem is redelijk beperkt, maar tegenover het Amerikaanse NHTSA heeft Kawasaki aangegeven dat het geschatte percentage Z900's met defect 100% is.
Het probleem deed zich voor het eerst voor in mei 2017, nadat Kawasaki vanuit de Europese markt een claim had ontvangen van een breuk in de beugel van de achtershock. Kawasaki startte een onderzoek en paste het materiaal van de beugel aan, maar ontving daarna een claim van gelijke aard uit Thailand, waarna de oorzaak van het probleem werd ontdekt.
Alle eigenaren van een Z900 worden per brief geïnformeerd contact op te nemen met de Kawasaki dealer. De dealer zal het frame controleren en tevens verstevigingsbeugels bij de onderste ophangpunten van de schokdemper monteren. Indien nodig wordt het frame vervangen.