Zoeken

Roehr vernieuwt eSupersport voor 2011

9 mei 2011
De afgelopen jaar gelanceerde eerste elektrische motorfiets, de Roehr eSupersport, is nog geen jaar na introductie door de Amerikanen alweer op de schop genomen. Het foeilelijke design heeft daarbij plaats moeten maken voor het standaard kuipwerk van de Hyusong, die als donor heeft gediend voor de eSupersport.

Roehr_eSupersport_2011_1

We blijven het bijzonder vinden, dat dezelfde fabriek die de prachtige 180 pk sterke 1250sc op de markt wist te zetten zó de plank mis kon slaan bij de vorig jaar geintroduceerde elektrische supersport familie eSuperbike, eSupersport en eSuperbike RR. Ontwikkeld rondom het rijwielgedeelte van de Hyusong GT650R werd de eSupersport aangedreven door een 48 pk sterke elektromotor.

De van standaard Hyusong plaatwerk voorziene 2011 eSupersport wordt aangedreven door een met 67 pk beduidend krachtigere elektromotor, en ook het accupakket is met een capaciteit van 7,7 kWh krachtiger dan zijn 6 kWh voorganger. Daar staat tegenover dat de 2011 eSupersport ook een flink stuk zwaarder is geworden, de fiets wordt nu opgegeven voor een gewicht van 213 kilo (was 179 kilo voor het 2010 model).

Roehr_eSupersport_2011_2Roehr_eSupersport_2011_3

De eSupersport gaat in de USA voor $ 17.995 over de toonbank, en dat is slechts $1.000 meer dan het 2010 model. Daarvoor krijg je niet alleen een fiets de krachtiger is, maar die er bovendien stukken beter uitziet. Alhoewel het natuurlijk wel veel geld blijft voor een elektrisch aangedreven motorfiets met (vergeleken met een verbrandingsmotor) middelmatige prestaties.

Zie ook: