Zoeken

MV Agusta RSV#1: extreem beest

13 juni 2017
Het extreme nog effe wat extremer gemaakt, dat is in een notendop de MV Agusta RVS#1, het eerste project dat door Reparto Veicoli Speciali is gecreëerd. Een debuut waarbij volgens de Italianen alles draait om compromisloze extreme content.

MV’s grote baas Giovanni Castiglione zei het een tijdje geleden al in een interview met Motorfreaks: “we moeten niet meer, maar juist minder motoren gaan produceren. Geen massaproductie, maar terug naar MV’s roots van extreme (en daarmee meteen dure) motoren die in beperkte oplages worden gemaakt.”  

Die filosofie heeft geresulteerd in dit eerste Reparto Veicoli Speciali project, kort RVS#1 genoemd. MV heeft hiervoor een nieuwe Brutale 800 uit de kast getrokken en daar de nodige aluminium en titanium accessoires op gemonteerd die de fiets een extreme, agressieve uitstraling moeten geven. 

De RSV#1 Racing kit bestaat uit een quick-release tankdop, een zwarte Ergal oliedop, een Racing uitlaatdemper met bijbehorende ECU (waarmee het vermogen naar 150 pk bij 12.800 toeren per minuut wordt opgeschroefd), RH titanium voetsteun protectie, RH luchtinlaat met LED lampen en montage-kit, Ergal koppeling protector, een complete steun voor Ergal frameprotectie, motorprotectie, spiegels en Ergal rem- en koppeling protectoren.

De RSV#1 wordt geleverd met een bijbehorende motorhoes en een welcome-kit met certificaat van echtheid. De motor wordt enkel op bestelling in een eenmalige oplage geproduceerd en d'r zit zoals gezegd een behoorlijk prijskaartje aan. De Belgen zijn met € 36.000 nog 't goedkoopst uit, in Nederland mag er met dank aan de bijdrage voor de schatkist maar liefst € 41.299 worden afgetikt.