Zoeken

Aprilia eSR1: elektrische Aprilia scooter

2 december 2020
Na Vespa gaat ook Aprilia een elektrische scooter op de markt zetten. Tenminste, dat valt te concluderen uit het feit dat Piaggio een nieuw handelskenmerk voor een "eSR1" logo heeft vastgelegd.

Het intellectueel eigendomsbureau van de Europese Unie EUIPO heeft afgelopen maandag de aanvraag voor het handelskenmerk gepubliceerd, waarin een "eSR1" logo wordt getoond. De naam van de fabrikant die achter de aanvraag zit wordt weliswaar niet genoemd, maar het lettertype verraadt dat de aanvraag door de Piaggio Group is ingediend. 

De meest overduidelijke hint is het "SR" deel van het logo, de twee letters die exact hetzelfde zijn als in het SR-GP Replica logo dat Aprilia afgelopen jaar had gebruikt. De Aprilia SR-GP Replica was een speciale editie van de SR50, met styling afgeleid van de RS-GP MotoGP racer.



Mocht dat je nog niet hebben overtuigd, dan is er nog een tweede hint. De aanvraag is ingediend door Jacobacci & Partners SpA, het Italiaanse advocatenkantoor dat al jaren het intellectueel eigendomsrecht van Piaggio doet. 

De huidige Aprilia SR scooter is in verschillende versies leverbaar, variërend van 50cc bromscooter tot 160cc, maar een elektrische scooter ontbreekt momenteel nog in het gamma. En met steeds meer metropolen die de verbrandingsmotor uit de binnenstad willen verbannen wordt een elektrische scooter een steeds interessantere optie.

Bovendien heeft Piaggio al een elektrische scooter in het gamma, de Vespa Elettrica, en aangezien ook op andere vlakken technologie tussen de verschillende merken onder de Piaggio paraplu volop wordt gedeeld zouden we niet weten waarom dat bij elektrische aandrijftechniek anders zou zijn.

We denken dan ook dat het niet lang zal duren voordat door de Piaggio Group een elektrisch aangedreven eSR1 zal worden onthuld.