Honda opent nieuw R&D center in India
Honda gaat in India een nieuw technisch centrum openen voor de ontwikkeling van nieuwe modellen voor de lokale markt. Het nieuwe R&D center is het eerste van Honda dat zich alleen op tweewielers richt en India's eerste R&D dat gebruik maakt van een geavanceerde windtunnel om aërodynamica te testen. Honda Motorcycle en Scooter India (HMSI) heeft hiermee tot doel elk kwartaal een nieuw model te lanceren.
Het nieuwe tweeënhalf hectare grote technisch centrum is gebouwd in Manesar en biedt plaats aan 200 engineers van Honda Reseach en Development India en HMSI. De de nieuwe fabriek is Honda's eerste waar design, engineering, inkoop en kwaliteitscontrole onder hetzelfde dak zijn ondergebracht.
Atushi Amakata, president Honda R&D India:
Als 's werelds nummer 1 motorfiets producent draagt Honda een legaat van cutting edge R&D die resulteert in klant-georiënteerde producten. Vandaag staat India in het globale middelpunt van de aandacht met dit nieuwe technisch centrum. We zijn toegewijd om een snellere ontwikkeling van producten van de hoogste kwaliteit te leveren. Producten die dankzij de efficiënte effecten van het onder een dak brengen van R&D, design, engineering, inkoop en kwaliteitscontrole lage kosten zullen hebben.
Honda benadrukte in het bijzonder voor de Indiase markt motoren met een gunstig brandstofverbruik te ontwikkelen. Het gevleugelde merk deed dit door een nieuw HET (Honda Eco Technology) concept bij drie scooters te introduceren, de Activa, de Aviator en de Dio. HET maakt gebruik van drie sleutelwoorden: vermindering van de interne wrijving, verhoging van de compressie en optimaliseren van de aandrijfkracht. Volgens Honda zijn de drie nieuwe scooters 11% zuiniger, wat hun verbruik op 1 op 37 moet brengen. Honda claimt dat deze 110cc modellen hiermee de meest efficiënte benzinescooters in India zijn.