Zoeken

Honda en Sony gaan samenwerking onderzoeken voor EV-mobiliteit

4 maart 2022
Sony en Honda hebben vandaag aangekondigd te zijn overeengekomen de discussie en het onderzoek naar de vorming van een strategische alliantie te verdiepen en een nieuw tijdperk van mobiliteit en mobiliteitsdiensten te creëren.

 

In het bijzonder hebben de twee bedrijven een memorandum van overeenstemming ondertekend waarin hun voornemen wordt uiteengezet om een ​​nieuwe joint venture op te richten waarmee ze van plan zijn deel te nemen aan de gezamenlijke ontwikkeling en verkoop van elektrische voertuigen met een hoge toegevoegde waarde (EV's) en commercialiseren in combinatie met het aanbieden van mobiliteitsdiensten.

De twee Japanse bedrijven zullen doorgaan met onderhandelingen over de uitvoering van verschillende definitieve bindende overeenkomsten, waaronder een gezamenlijke ontwikkelingsovereenkomst en een joint venture-overeenkomst, met als doel de oprichting van het nieuwe bedrijf in 2022, onder voorbehoud van uitvoering van de definitieve overeenkomsten en relevante wettelijke goedkeuringen.

Deze alliantie heeft tot doel Honda's capaciteiten op het gebied van mobiliteitsontwikkeling, carrosseriebouw-technologie en after-sales servicebeheerervaring, opgebouwd gedurende vele jaren, samen te brengen met Sony's expertise in de ontwikkeling en toepassing van imaging-, sensing-, telecommunicatie-, netwerk- en entertainment-technologieën, voor een nieuwe generatie mobiliteit en diensten die nauw zijn afgestemd op gebruikers en het milieu, en in de toekomst blijven evolueren.

De verkoop van het eerste EV-model van het nieuwe bedrijf zal naar verwachting in 2025 beginnen. Het nieuwe bedrijf zal naar verwachting de elektrische voertuigen plannen, ontwerpen, ontwikkelen en verkopen, maar geen productiefaciliteiten bezitten en exploiteren, dus wordt verwacht dat Honda verantwoordelijk is voor productie van het eerste EV-model in de autofabriek. De verwachting is dat Sony een platform voor mobiliteitsdiensten zal ontwikkelen en beschikbaar zal stellen voor The New Company.

Kenichiro Yoshida, CEO Sony Group Corporation:
"Sony's doel is om 'de wereld met emotie te vullen door de kracht van creativiteit en technologie'. Door deze alliantie met Honda, die gedurende vele jaren uitgebreide wereldwijde ervaring en prestaties in de auto-industrie heeft opgebouwd en revolutionaire vooruitgang blijft boeken op dit gebied , zijn we van plan voort te bouwen op onze visie om 'de mobiliteitsruimte emotioneel te maken' en bij te dragen aan de evolutie van mobiliteit waarin veiligheid, entertainment en aanpassingsvermogen centraal staan."


Toshihiro Mibe, CEO Honda Motor Co., Ltd.:
“The New Company zal ernaar streven om in de voorhoede te staan ​​van innovatie, evolutie en uitbreiding van mobiliteit over de hele wereld, door een brede en ambitieuze benadering te volgen om waarde te creëren die de verwachtingen en verbeeldingskracht van klanten overtreft. We zullen dit doen door gebruik te maken van Honda's geavanceerde technologie en knowhow op het gebied van milieu en veiligheid, en tegelijkertijd de technologische troeven van beide bedrijven op elkaar af te stemmen. Hoewel Sony en Honda bedrijven zijn die veel historische en culturele overeenkomsten delen, zijn onze technologische expertisegebieden heel verschillend. Daarom geloof ik dat deze alliantie, die de sterke punten van onze twee bedrijven samenbrengt, geweldige mogelijkheden biedt voor de toekomst van mobiliteit.”