Zoeken

Herman Brusselmans ambassadeur Triumph

10 maart 2019
Schrijver, dichter en columnist Herman Brusselmans is Triumph Ambassadeur voor België. Die eervolle titel kreeg hij zaterdag 9 maart toen hij zijn nieuwe Triumph Speed Twin in ontvangst nam bij Triumph dealer BMC te Assenede. Brusselmans heeft daarnaast nog een Street Triple 675R en een Street Twin. Hij is een groot fan van het merk en voelt zich vereerd met het ambassadeurschap.


Herman Brusselmans (li) en general manager Triumph Benelux Cees de Rooij (re)

Herman Brusselmans was eind jaren zeventig vrij succesvol als voetballer, maar is als schrijver bekender bij het grote publiek. In 1982 debuteerde hij met de verhalenbundel Het zinneloze zeilen. Brusselmans werk wordt gekenmerkt door een hoog autobiografisch gehalte. In zijn nieuwste roman “Zo dom als Albert Einstein” laat hij zijn licht laat schijnen over de wereld van het amateurtoneel.

Naast romans schrijft Brusselmans ook columns en is hij vaak te zien in talkshows in Nederland en Belgie. Zo is hij een frequente gast bij het Nederlandse televisieprogramma De Wereld Draait Door, het spelprogramma De Slimste Mens en was hij tijdens het WK voetbal te gast bij Voetbal Inside. Door zijn column in Promotor heeft hij bekendheid vergaard in de motorwereld.

De eerste kennismaking met de Triumph Speed Twin was tijdens het Triumph preview-event in december vorig jaar te Brussel. Zijn enthousiasme stak hij niet onder stoelen of banken en daar is ook het plan geboren om Brusselmans te benoemen tot Triumph Ambassadeur voor België.

Brusselmans is trots om zich op de Speed Twin in het komende motorseizoen te mogen vertonen en zijn liefde voor het merk uit te dragen. Voor zover zijn agenda dat toelaat zal hij een aantal malen acte de présence geven op evenementen. Bovendien zal hij zich op de Triumph verplaatsen tijdens de presentaties van zijn nieuwe boek.

Triumph is blij om een bekend persoon als Herman Brusselmans in te zetten als ambassdeur. “Hermans verschijning en mening zal menigeen bijblijven, wat een postieve associatie met het merk teweeg moet brengen. Een Triumph rijder in hart en nieren is de beste reclame voor het merk die je maar kunt wensen”, aldus Cees de Rooij, general manager Triumph Benelux BV.