Zoeken

Test: MV Agusta Brutale 910

5: Conclusione

29 november 2005
Inhoudsopgave
Test: MV Agusta Brutale 910
2: Ingrandire di famiglia
3: Tecnica eccezionale
4: Selvaggio animale
5: Conclusione
6: Per discutere
7 Dati tecnici

Conclusione

MV Agusta Brutale 910

Dat MV Agusta met de Brutale 910 een schot in de roos heeft, daar waren we het unaniem wel over eens. Die 160cc extra maken net dat verschil tussen nét niet en megavet. Maar verder is het "meer van hetzelfde" gebleven bij deze Brutale. Zelfs het prijskaartje is nagenoeg hetzelfde, en dat was toch wel de grootste verrassing. Daar waar de Brutale (750)S voor € 18.299 over de toonbank gaat, is deze 910 slechts tweehonderd Euro duurder. Daarmee is het meteen het koopje van de maand en wie had dat nou gedacht, dat wij ooit een MV Agusta als goedkoop zouden bestempelen. En dat is niet het enige goede aan deze motor.
MV Agusta Brutale 910Hadden we dan niets te zeiken? Natuurlijk wel. Hij zuipt nog steeds als een tierelier, hij is nog steeds té straf geveerd en heeft dientengevolge nog steeds broodnodig die stuurdemper nodig. Signore Castiglioni: "Piacere una rotella che fa tacere dispositivo e un motore più economico." Wil je een ultieme naked met rijeigenschappen van een supersport en het vermogen van een Superbike? Neem dan een tweede hypotheek en ga voor het Brutale. Met alle (nog exclusievere) varianten die de Italianen vast en zeker nog gaan uitbrengen heb je dan een keuze tussen gewoon exclusief en ongelofelijk exclusief. Het enige wat dan nog rest, is een waarschuwingsbord om bij je garagedeur op te hangen: "Avvertimento. Questo motore è protetto dalla Mafia Italiana." Hebben we die cursus Italiaans niet voor niets gedaan.

  • Uitstraling, vermogen, funfactor
  • geen stuurdemper, spiegels, Artikel 5 Wetboek van Strafrecht