Test: Kawasaki Z750S
Test: Kawasaki Z750S

Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki Z750S |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Pagina 8 |
Om tot de Z750S te komen is het flyscreen vervangen door een tophalf kuip. Daarnaast is er een ander zadel gebruikt en zijn er handvatten voor de duo passagier. Met deze "veranderingen" ten opzichte van de naakte versie, zou er meer comfort zijn en voor meer doeleinde bruikbaar. Sportief en plezier voor twee zijn dan ook kreten die we in de Kawasaki folder terugvinden. Er zijn bij een nadere inspectie echter nog meer verschillen te vinden. In het kontje is het achterlicht verwerkt, welke ook in de ninja-serie van Kawasaki wordt gebruikt. Er is een ander dashboard. Om diefstal moeilijker te maken, is op de injectie een immobiliser aangebracht. Mede door de meer gebruiksmogelijkheden is er ook gekozen voor een andere veerinstelling. Motorisch gezien is alleen de ECU (engine control unit) afstelling gewijzigd in verband met de andere luchtstroom die wordt geregenereerd door de tophalf kuip. Onder andere door de extra kuip is het drooggewicht ook een paar kilo toegenomen naar 199 kilo. Genoeg veranderingen voor Motorfreaks om met de Kawasaki Z750S op pad te gaan.
Tekst: Edwin Loos
Fotografie : Vincent Burger / Edwin Loos