Kawasaki Z750S 2005één van deze merken is Kawasaki. Van de vorig jaar geïntroduceerde Z750, die wij reeds eerder hebben getest, is vanaf dit jaar een tophalf versie verkrijgbaar, de Z750S. ">

Zoeken

Test: Kawasaki Z750S

Test: Kawasaki Z750S

18 april 2005
Naakt, luchtig gekleed of dik ingepakt. Er zijn verschillende manieren om je op straat te begeven. Voor motoren is het niet veel anders. Naakte versies, voorzien van een halve kuip of volledig ingepakt met "plastic", het is allemaal voor handen in de showrooms. Het is ook mogelijk om zelf een bestaande motor van haar jasje te ontdoen of juist aan te trekken. Om zelf dit niet te hoeven doen helpen de fabrikanten je soms. Diverse merken brengen van een kuipversie een naakte versie of wordt een naakte versie aangekleed met extra kuipdelen. Kawasaki Z750S 2005één van deze merken is Kawasaki. Van de vorig jaar geïntroduceerde Z750, die wij reeds eerder hebben getest, is vanaf dit jaar een tophalf versie verkrijgbaar, de Z750S.
Inhoudsopgave
Test: Kawasaki Z750S
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Kawasaki Z750S 2005

Om tot de Z750S te komen is het flyscreen vervangen door een tophalf kuip. Daarnaast is er een ander zadel gebruikt en zijn er handvatten voor de duo passagier. Met deze "veranderingen" ten opzichte van de naakte versie, zou er meer comfort zijn en voor meer doeleinde bruikbaar. Sportief en plezier voor twee zijn dan ook kreten die we in de Kawasaki folder terugvinden. Er zijn bij een nadere inspectie echter nog meer verschillen te vinden. In het kontje is het achterlicht verwerkt, welke ook in de ninja-serie van Kawasaki wordt gebruikt. Er is een ander dashboard. Om diefstal moeilijker te maken, is op de injectie een immobiliser aangebracht. Mede door de meer gebruiksmogelijkheden is er ook gekozen voor een andere veerinstelling. Motorisch gezien is alleen de ECU (engine control unit) afstelling gewijzigd in verband met de andere luchtstroom die wordt geregenereerd door de tophalf kuip. Onder andere door de extra kuip is het drooggewicht ook een paar kilo toegenomen naar 199 kilo. Genoeg veranderingen voor Motorfreaks om met de Kawasaki Z750S op pad te gaan.

Kawasaki Z750S 2005

Tekst: Edwin Loos
Fotografie : Vincent Burger / Edwin Loos