Test: Yamaha YZF R6
Test: Yamaha YZF R6
Inhoudsopgave |
---|
Test: Yamaha YZF R6 |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Pagina 8 |
Maar de concurrentie bleef niet stilzitten en al snel waren het de (Ten Kate) Honda"s die de dienst uit maakten in dat wereldkampioenschap Supersport. Zelfs het aantrekken van Jurgen v.d. Goorbergh mocht niet baten, drie jaar op rij greep Yamaha naast de wereldtitel. Voor 2005 was het dan ook tijd om de motor op zowel motorisch als ook frametechnisch gebied een aantal radicale upgrades te geven, om het merk weer bovenaan de lijsten te krijgen in de zwaar bevochten 600cc Supersport klasse. Na de lancering van de laatste generatie YZF-R1, begin vorig jaar, waren de verwachtingen voor de R6 dan ook hoog gespannen. Het lag dan ook in de lijn der verwachting dat de YZF-R6 een mini R1 uitvoering zou gaan worden, maar Yamaha koos toch duidelijk een andere koers. Geen uitlaten in het kontje en geen omgekeerde achtervork, maar wel een Upside-down voorvork met radiaal gemonteerde remklauwen (en radiale rempomp) laten zien dat het Yamaha menens is.
Tekst & Fotografie: Ed Smits