Zoeken

Test: Harley-Davidson Street Rod vs. Triumph Street Twin

Conclusie

4 juni 2017

Met de Street Twin en de Street Rod hebben Triumph en Harley-Davidson twee modellen op de markt gezet waarmee men de nieuwe motorrijder denkt aan te spreken. En hebben dat beide op een totaal verschillende manieren gedaan. De Street Twin doet precies wat je van een motor verwacht – Heertje hoor, zoen meer nog dan dat, heeft een ontspannen zit en een motorblok dat uitblinkt in souplesse, geeft geen klap verkeerd en is bovendien ook nog eens met 170 accessoires te personaliseren, maar is een tikkie te perfect en mist daardoor emotie.

De Street Rod daarentegen heeft een zit die in eerste instantie allesbehalve comfortabel lijkt, maar zet je daaroverheen en je zult aangenaam worden verrast. De Street Rod stuurt als een scheermes, heeft een fantastisch motorblok dat dankzij z’n 45° cilinderhoek als een échte Harley rijdt en klinkt en bij het verkeerslicht altijd als eerste wegsprint, waardoor je gegarandeerd met een smile van oor tot oor afstapt. En er niet over uitgepraat raakt. Kost je wel de nodige voetsteunen per jaar, maar de lol die je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar.

Dus... wie spreekt je nu het meeste aan: Dennis Hopper of Steve McQueen? Denk dat m'n helm wel genoeg zegt...