Zoeken

Kawasaki ZX-6R 636 (2003)

Pagina 6

26 maart 2003
Inhoudsopgave
Kawasaki ZX-6R 636 (2003)
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Details

De upside-down voorvork is werkelijk een juweel, met die gouden kleur en stelmogelijkheden. Alles erop en eraan, de veervoorspanning, ingaande- en uitgaande demping, alles is te regelen. Schitterend gezicht ook die radiaal opgehangen remmen, of ze daadwerkelijk harder/beter remmen weet ik niet. Ben geen Biaggi of Roberts jr. die dit soort dingen voelt. Ze vertragen als de hel en het staat nog super ook. Kawasaki is overigens de eerste die ze aan een productie 600 hangt. Over het frame kan ik heel kort zijn, het geeft echt geen krimp. Dit samen met de mooie voorvork en de goede achterkant en lichte wielen is dit een super rijwielgedeelte. Wat de rijder meer vertrouwen geeft en dus weer een stuk harder door een bocht kan jakkeren. Het blok gilt lekker rauw als je de dijk afjaagt en die airbox is een genot om naar te luisteren. Als je onder in de versnelling het gas erop gooit dan begint onder de tank een huilend beest wakker te worden om je zo door haar toerenbereik heen te sleuren en hoe hoger in de toeren ze komt hoe harder ze gilt en sleurt. Echt verslavend! De extra 36cc zou het blok onderin sterker moeten maken, dat is dus gelukt. Van elk toerental sleurt ze je zonder te hikken naar een explosie van geluid en snelheid. Bij hard accelereren wordt de voorkant erg licht en op een slechte ondergrond kan dat een slaand stuur tot gevolg hebben. In de 550km die ik met haar gereden heb, heeft ze maar één keer een slaand stuur gehad. Toch zou ik een stuurdemper op mijn verlanglijstje zetten, gewoon voor de zekerheid. Heerlijk is het om op een bocht af te komen, terugschakelend de bocht in en in de bocht langzaam het gas er weer op en zo met een huilende machine op weg naar de volgende bocht te gaan. Mocht je de toerenteller niet duidelijk kunnen zien door de zon dan is er nog het waarschuwingslampje dat aangeeft dat het tijd wordt om te schakelen voor de toerenbegrenzer een eind maakt aan het geweld. Een puntje van kritiek heb ik wel op de versnellingsbak, van de eerste naar de tweede versnelling en terug gaat soms een beetje moeilijk en gepaard met een harde "klak", dit bij lage toeren. Als je wat harder rijdt heb je er minder last van. Het kan wel geen kwaad maar het kan storend zijn. Ik heb overigens niet één keer misgeschakeld dus trefzeker is ze wel.