Zoeken

Me and My Bike: Energy Run

Conclusie

26 mei 2016
Inhoudsopgave
Me and My Bike: Energy Run
Belangrijk of niet
meten is weten
Grondig te werk
Conclusie

Energy Run

Wat heeft de Motorfreaks Energy Run ons nu geleerd, behalve dat langzaam rijden écht geen klap aan is, dat lekker erop los knallen benzine kost, dat de Suzuki zuiniger is dan de indicator in het display aangeeft (1:19,3 getankt was 1:18,3 volgens het display) en dat de Z300 voluit nog altijd zuiniger is dan de GSX-S1000F ‘normaal’? De belangrijkste conclusie is toch dat een extreem zuinige rijstijl veel minder winst oplevert dan we op vEnergy Runoorhand hadden gedacht. Bij een normaal tempo hebben zowel de Kawa als de Soes al een heel erg acceptabel verbruik, we hadden toch echt meer winst dan een marginale 11/14 procent verwacht. Terwijl die extreem zuinige rit wel flink wat meer tijd heeft gekost.

Het heeft ons in ieder geval niet overtuigd om onze rijstijl aan te passen. Die halve liter benzine per 100 kilometer hebben we er graag voor over, da’s nog minder dan de helft van een glas bier op het terras. Proost.

    getankt  verbruik   tijd gem. snelh  
run km liter km/l l / 100 km verschil minuten km/u verschil
GSX-S1000F 1 102 4,63 22,0 4,5 105 58,3
Z300 1 102 3,51 29,1 3,4 105 58,3
 
GSX-S1000F 2 102 6,19 16,5 6,1 -33,69% 85 72,0 -23,53%
Z300 2 102 5,2 19,6 5,1 -48,15% 85 72,0  
     
GSX-S1000F 3 102 5,29 19,3 5,2 -14,25% 83 73,7 -26,51%
Z300 3 102 3,9 26,2 3,8 -11,09% 90 69,9 -16,67%

Energy Run