Zoeken

Test: Harley-Davidson Fat Boy

Zoals een Fat Boy is er maar één: een échte Fat Boy. Dat het Harley dan toch lukt het ding volledig overhoop te gooien zónder de essentie kwijt te raken is eh... eigenlijk best wel heel erg verbluffend.

Test: Kawasaki Ninja 400

Hoe zeer ik m’n stinkende best ook doe en zeer in m’n hoofd in de uitsparing van de nieuwe tank leg, meer dan 187 km/u op de klok zit er vandaag op deze lange rechte weg richting het circuit van Motorland Aragon met de nieuwe Ninja 400 niet in en dat is slechts een fractie harder dan bijna zes jaar geleden met de Ninja 300 op de Duitse Autobahn. Maar dat is meteen het enige waar Kawa’s kleintje Supersport voor het A2 rijbewijs niet een riante stap vooruit heeft gezet.

Test: Harley-Davidson Softail Slim

Alle motoren zijn gelijk. Maar sommige motoren zijn meer gelijk dan andere. En Harley is misschien wel het meest gelijk van allemaal. Dat lukt je zomaar niet, daar moet je wel wat voor doen...

Verslag: Supermotoschool Marcel van Drunen

Tien jaar. Of iets in die buurt, maar laten we het op een rond getal houden. Tien jaar is het geleden dat we eens meededen aan een cursus supermotorijden bij Marcel van Drunen, veelvuldig supermotokoning der Lage Landen. Dat is meer dan lang genoeg om een complete racecarrière te beginnen, kampioen te worden en weer met pensioen te gaan, dus als Marcel ons vraagt het nog eens dunnetjes over te doen zeggen we daar geen nee tegen. Het mag wel weer eens.

Test: Bridgestone T31

Waar tien jaar geleden bij alle fabrikanten de focus nog volledig op supersport lag – en dientengevolge banden zo sportief mogelijk moesten zijn, gaat tegenwoordig bij veel bandenmerken juist meer aandacht naar het Tour-Sport segment uit. Zo ook Bridgestone, dat haar gamma in dat segment heeft uitgebreid met de T31, voor sportieve motorrijders die ook nog wel eens op vakantie gaan.