Zoeken

Moteo inspireert dealers tijdens Moteo Dealerevent

15 februari 2016
Moteo Nederland, de importeur van SYM, Tomos, Derbi en Peugeot Scooters, heeft de dealerorganisaties van haar merken recent een inspiratievolle aftrap van het nieuwe jaar gegeven.

DSC 4524
Foto: Scooter&BikeXpress

Tijdens het jaarlijkse Moteo Dealerevent praatte Moteo de verkooppartners bij over de laatste ontwikkelingen bij de individuele merken. In plaats van een traditionele presentatie deed Moteo dat ditmaal via een aantal leerzame, interactieve workshops op basis van het centrale eventthema 'reizen'.

Het Moteo Dealerevent is een jaarlijks terugkerende traditie om het nieuwe jaar mee in te luiden, om de Moteo-dealers van SYM, Tomos, Derbi en Peugeot Scooters te betrekken bij de intenties voor het nieuwe verkoopjaar. Moteo koos dit jaar voor een ludieke wijze om dat te doen, om haar dealers nadrukkelijk te wijzen op de kansen en mooie toekomst die voor de merken in het verschiet liggen.

Op basis van het overkoepelende thema 'ben jij onze reispartner?' nam de importeur bezoekers van het Moteo Dealerevent mee op een virtuele reis langs diverse bestemmingen, met een complete incheckbalie, boardingpass en 'hotspots' in de vorm van drie workshops: 'Bestemming toekomst', 'Verleiden = een kunst' en 'Marketing & more'.

Marco Lindhout, General Manager van Moteo Nederland BV, nam zelf mede de workshop 'Bestemming toekomst' voor rekening. Daarbij wees hij de dealers op de mogelijke toekomstige scenario's voor hun dealerbedrijf, en met name de invloed die ze zelf uit kunnen oefenen in het bepalen van de juiste, meest succesvolle koers. Hierbij was de toekomstscenario tool - ontwikkeld door Bovag/RAI - het uitgangspunt.

De sessie 'Verleiden = een kunst' stond in het teken van het benutten van verkoopkansen. Gebruikmakend van meer dan 25 jaar aan verkoop- en managementervaring gaf sales-inspirator Rob Snoeijen deelnemers aan de workshop handige en slimme tips mee die direct in de praktijk zijn toe te passen om de verkoopkansen van hun dealerbedrijf verder te vergroten.

Product-designer Niels van Roij (onder andere bekend van Rolls-Royce, en de New London Taxi) verzorgde de inspiratiesessie 'Marketing & More'. Hij wees bezoekers op de unieke design onderdelen van de Peugeot Scooters die al op de tekentafel in een product verweven worden, om consument hiermee te overtuigen van de merkwaarde van het bedrijf, in dit geval dus Peugeot auto's en scooters.

Marco Lindhout, General Manager van Moteo Nederland BV:
Het Moteo Dealerevent is een jaarlijks moment om onze dealers aan het begin van het jaar bij te praten over alle ontwikkelingen die ze bij onze merken kunnen verwachten. Dit jaar hebben we bewust voor een andere, ludieke benadering gekozen, om onze dealers actief bij deze presentatie te betrekken. Waardoor we niet alleen met plezier terugkijken op een geslaagde, interactieve bijeenkomst, maar onze dealers als partners ook meer inzicht hebben kunnen bieden in de kansen die nadrukkelijk voor het oprapen liggen om daarbij hun ondernemerschap en onze merken nog succesvoller te maken.