Zoeken

Classic Test: Harley-Davidson Model 17 8V

Boontje komt om zijn loontje en met het hervatten van de stammenstrijd tussen Indian en Harley-Davidson, niet alleen in de showroom maar ook met volwaardige fabrieksraceteams die het tegen elkaar opnemen in MotoAmerica's KOTB/King of the Baggers en Super Hooligan wegraceklassen, is het alsof we terug in de tijd zijn gegaan.

Test: Kawasaki Ninja 1100 SX SE

Veertien jaar na z’n introductie, destijds nog als Z1000 SX, en vijf jaar na z’n laatste update, waarbij in de tenaamstelling de Z werd vervangen door Ninja, heeft Kawasaki de Ninja 1000 SX voor modeljaar 2025 tot Ninja 1100 SX opgewaardeerd. Dezelfde Ninja, maar dan beter, aldus onze man Ron Huijs die ermee reed in Catalonië.

Test: BMW R 1300 GS ASA

BMW biedt de Automated Shift Assistant (ASA) voor de grote R 1300 GS als optie af fabriek aan, die de koppeling overneemt in automatische of handgeschakelde versnellingsbakmodus. Thilo Kozik liet zich automatisch verplaatsen.

Test: Triumph Daytona 660

Met de lancering van de Daytona 660 had Triumph de legendarische naam een nieuw leven ingeblazen, maar niet op de hardcore Supersport manier zoals velen hadden gehoopt. Maar of dat slecht is? Om antwoord te krijgen op die vraag onderwierp Ron Huijs Triumphs nieuwste supersport aan een gedegen test op straat én circuit.

Test: CFMOTO 450NK

Waar in het verleden fabrikanten elkaar probeerden af te troeven met nóg meer vermogen en cc’s hebben veel fabrikanten anno 2024 hun pijlen op het middensegment en de instapklassen gericht. Zo ook CFMOTO, dat haar 450-platform dit jaar heeft uitgebreid met de 450 NK, een supercoole Naked voor niet alleen het A2-rijbewijs, maar ook de ervaren rot die wil downsizen.