Zoeken

Test Ducati Hypermotard 939 en SP

Meer in ’t midden

30 maart 2016
“Oh ja jongens, let even op dat als je wat enthousiast wheeliet, het ABS wel eens uit zou kunnen schakelen. We zeggen niet dat je het niet moet doen, integendeel, maar let even op je dashboard voordat je vol overgave de volgende bocht induikt. Other than that, veel plezier”. Goeiemorgen, wat een tekst.
Inhoudsopgave
Test Ducati Hypermotard 939 en SP
Ducati-klassiekertje
Zeiknat
Conclusie
Technische gegevens

Ducati Hypermotard 939

Ik kan me er zat bij voorstellen. Veel ABS systemen werken nou eenmaal zo, dat kun je leuk vinden of niet, ’t is een gegeven. En we hebben het wel even over dé nieuwe Hypermotard, dus dan kun je verwachten dat er veel en lang gewheelied wordt. Dan is een waarschuwing wel op z’n plek ja. Ware het niet dat we op een circuit zitten en het regent. Heel erg regent. Overleven ligt meer voor de hand dan wheelies en hoe het ABS daarmee omgaat.

Maar dit is Ducati en dan gaat het toch vaak net effe anders. Dus de introductie van de Hypermotard gaat gewoon door, weer of geen weer. Het is weer helemaal klassiek de Hyper: Spanje, Een paar Hypermotard SP’s en een circuit… en het hoost. Alleen is daar nu wél vooraf rekening me gehouden en terwijl wij aandachtig luisteren naar het welkomstwoord, dagprogramma en het technische praatje worden buiten alle motoren voorzien van Pirelli’s beste Bisonkit: een set nagelnieuwe regenbanden. Niets houdt ons nog tegen. Waarschijnlijk.

Tekst: Vincent Burger
Beeld: Milagro