Zoeken

Test: Confederate P51 Fighter

Functioneel snoepgoed

2 juni 2016
Confederate is de PC Hoofdstraat onder de motorfabrikanten, het merk naar keuze van de rich and famous van de Verenigde Staten, met Hollywood sterren als Tom Cruise, Brad Pit en Nicolas Cage tot popidolen als Bruce Springsteen in het klantenbestand, die vaak meer dan één van deze innovatief ontworpen, elegant gemaakte en consequent extreem dure kunst op twee wielen in hun garages hebben staan.

De Confederate Motor Company is nu met haar zelf-gevormde Kunst van Rebellie nog een stap verder gegaan met het debuut van het verbluffende nieuwe P51 Fighter Combat model. Aangedreven door een lucht/olie gekoelde S&S X-Wedge 56,25° V-Twin met 132 cubic inches cilinderinhoud (2.163cc) en twee kleppen per cilinder, moet dit laatste voorbeeld van het functionele lust voor het oog waar Confederate een uniek talent voor heeft te ontwikkelen serieus vermogen en een immens koppel in een volledig straatlegaal pakket hebben verpakt. De layout van het motorblok is speciaal op maat gemaakt door de in Wisconsin gevestigde motorspecialist voor toepassing in een motor met een monocoque frame, waarvan het chassis, de vering en de motorcarters allemaal uit massief 6061 aluminium zijn gefreesd.
Inhoudsopgave
Test: Confederate P51 Fighter
De crisis overleefd
Klaar voor de ring
Hooray for Hollywood
Onwaarschijnlijk
Conclusie
Technische gegevens

Confederate P51 Fighter

Tekst: Alan Cathcart
Fotografie: Kevin Wing