Test: Suzuki Burgman 400 vs Yamaha X-Max 400 Momo
Nieuwe middenklasse
11 augustus 2015
Start 2000 introduceert Suzuki de Burgman 400. Een motorscooter die zich een stukje onder de koningsklasse in scooterland bevindt, maar die met zijn 400cc grote éénpitter in één slag een nieuwe middenklasse lanceert. Het antwoord van Yamaha komt in de vorm van de Majesty 400 die wordt neergezet als directe concurrent van de Suzuki. Inmiddels heeft de Majesty plaatsgemaakt voor de X-Max 400. Een op papier directe concurrent van de Burgman 400, maar tegelijkertijd een scooter die zich met z'n strakke lijnen aangevuld door het aansprekende Momodesign op een andere doelgroep lijkt te richten. Uiteindelijk zijn beide machines motorscooters in hetzelfde segment en met eenzelfde cilinderinhoud zeer vergelijkbaar. De prijzen zijn echter minder vergelijkbaar aangezien de Yamaha in Momo trim € 800,- meer kost dan de € 6499,- kostende Burgman. Wij zochten uit of dit prijsverschil te rechtvaardigen is en welke van de twee het meest de opoffering van je spaarvarken waard is.
Inhoudsopgave |
---|
Test: Suzuki Burgman 400 vs Yamaha X-Max 400 Momo |
Oud versus jong |
Spierballentaal |
Conclusie |
Technische gegevens |
Tekst & Fotografie: Thomas Reedijk