Zoeken

Test: MV Agusta Turismo Veloce 800

Going the Distance

2 mei 2015
2015 is het jaar dat MV Agusta voor het eerst in haar geschiedenis in het Touring segment is ingestapt, op hoog niveau met twee nieuwe 800cc driecilinders die totaal anders zijn dan wat tot op heden door de meest historische Italiaanse motorfabrikant.
Inhoudsopgave
Test: MV Agusta Turismo Veloce 800
Nieuwe invalshoek
Souplesse ten voeten uit
Isn't she lovely?
Conclusie
Technische gegevens

MV Agusta Turismo Veloce

Tekst: Alan Cathcart
Fotografie: Milagro

Als eerste kwam de sportief georiënteerde 800 Stradale weekend tourer cq. commuter fiets die tijdens de EICMA in Milaan van afgelopen november zijn debuut had gemaakt en inmiddels in alle dealershowrooms wereldwijd te aanschouwen is. Nu is het tijd voor de volledig gekuipte 800 Turismo Veloce, die al een jaar eerder in 2013 op de Milanese motorbeurs werd getoond en nu dus eindelijk in productie is genomen als MV’s entree in het midden tot langeafstand toursegment. De kans om de  alledaagse praktische toepasbaarheid in combinatie met de sportieve allures van de Turismo Veloce te testen kwam door middel van een 230 kilometer lange route in de bergen achter het elegante St. Jean-Cap Ferrat resort aan de Franse Côte d’Azur, op steenworp afstand van Monte Carlo waar de rich and famous woonachtig is dMV Agusta Turismo Veloceie zich in het verleden als een van de weinigen een MV Agusta veroorloven kon. Die tijd is niet meer. Hoewel nog steeds niet echt goedkoop zijn de twee versies van de Turismo Veloce, die leverbaar zijn in ofwel rood/zilver met een zwart frame, ofwel zilver/grijs met een rood frame, competitief geprijsd: € 17.690 (€ 15.690 BE) voor het standaard model dat we reden tijdens deze pers presentatie, terwijl de luxere Lusso variant met elektronische vering, handvatverwarming, een middenbok en GPS sensor die in juli leverbaar wordt voor € 20.190 (€ 17.690 BE) over de toonbank gaat.