test: KTM Freeride E-SM
Full Power
3 mei 2015
Acht man sterk staat bij het verkeerslicht, hartje Barcelona. Er wordt gepraat, zonder stemverheffing. Verder heerst er vooral doodse stilte. Als het licht op groen springt wordt achtmaal de rechterhendel vol opengedraaid en zoemt de hele ploeg als uit een katapult afgeschoten af op de overkant van de kruising. Afgaand op het geluid lijkt het nog het meest uit een surrealistische scene uit Battlestar Galactica. En alsof het vooraf zo afgesproken was wordt het nog vreemder: de stad, toch een metropool van formaat, is letterlijk uitgestorven. Geen kip op de weg, kilometer na kilometer. Als een postapocalyptische verkenningsploeg zoeft de tros elektrobikes door de verlaten straten. Hoe bedoel je, scifi?
Inhoudsopgave |
---|
test: KTM Freeride E-SM |
Eigen huis |
Eenvoud bovenaan |
Makkie |
Conclusie |
Technische gegevens |
Toch is het gewoon werkelijk aan het gebeuren. Geen dure Hollywoodproductie, geen maatschappij die ‘wel eventjes’ een paar blokken van de stad afzet voor de filmopnames, maar heel simpel: het is 1 mei. En dat is hier een feestdag die heel fanatiek geëerd wordt. Oftewel, Spanje is vandaag even niet aanspreekbaar. Voor de rest zorgt KTM. We rijden hier rond met de nieuwe Freeride E-SM, de eerste in eigen huis ontwikkelde elektrische wegmotor uit Mattighofen.
Eh, je zei toch 'géén film'? Hoe verklaar je dit dan?
Tekst: Vincent Burger
Beeld: Sebas Romero, Francesc Montero