Zoeken

Test Aprilia RS4 125 Big Bore

MAXimum power!

20 oktober 2014
Met zijn lijnenspel, grijs/zwarte vlakverdeling, drie koplampen en hmmmmm dát kontje lijdt er geen twijfel over waar we mee te maken hebben. Het is dan ook geen toeval dat we afgesproken hebben op een adres aan de ‘Route du Circuit’ te Stavelot. Klinkt bekend? Mag ook wel, want één deur verderop ligt het meest geprezen circuit van West-Europa. En de hier getoonde en genoemde machine kennen we ook: het is een exacte replica van Marco Melandri’s Superbike. Met één verschil: dit machientje is legaal te rijden met een A1 rijbewijs.
Inhoudsopgave
Test Aprilia RS4 125 Big Bore
Briljant
Vrij ademen
Bevredigend
Conclusie
Technische gegevens

Aprilia 2014_RS4_DSC_0067

Of eigenlijk niet meer. En dat is dan ook de reden dat we hier nu zijn: deze RS4 (want dat is het) is vét getuned en perst er zomaar een derde meer vermogen dan standaard uit. Klinkt wel als het verschil tussen een standaard RSV4 en die van Marco, maar als je begint met 15 pk lijkt het nog steeds niet echt veel…

Toch is onze nieuwsgierigheid al lang en breed gewekt, want zelfs los van de tuning is het nu eindelijk zover dat we deze mini-RSV eens aan de tand kunnen voelen. Het heeft even geduurd, maar nu kunnen we dat eindelijk rechtzetten. En hoe: niet achter elkaar jagend over een fietspad, maar op de plaats waar de motor z’n ware potentieel ten volle los kan laten: het circuit. Het kartcircuit dan… want het kan ook te gek.

Tekst: Vincent Burger
Fotografie: Piaggio Vespa BV