Zoeken

Test: Honda CBR500R

Volwassen alleskunner

4 juni 2013
Om in te spelen op het nieuwe stappenrijbewijs heeft Honda dit jaar de nieuwe CB500 serie gelanceerd, een serie van drie modellen die speciaal op het nieuwe A2 rijbewijs zijn toegespitst. Modellen waarover door de verwende – gemiddeld al aardig richting de vijftig lopende – motorrijder nogal denigrerend wordt gedacht, alsof je met 48 pk op een veredelde bromfiets aan het rijden bent. Leuk voor in de stad, maar lekker sturen? Fun? Vergeet het maar. Laat staan dat je daarmee je jaarlijks uitstapje met je motormaten richting buitenland zou moeten doen.
Inhoudsopgave
Test: Honda CBR500R
Fahren auf der Autobahn
Binnendoor dan maar
Conclusie
Technische gegevens

Honda CBR500R

Maar is dat eigenlijk wel terecht? Ben je anno 2013 met 48 pk echt niet meer vooruit te branden en is zo’n fiets alleen maar geschikt voor rijden in de stad? Om antwoord op die vraag te krijgen namen wij de duurste variant van Honda’s nieuwe illustere 500 trio, de CBR500R, voor een vierdaagse trip naar de Sächsische Schweiz, Tsjechië en Polen, waarbij ruim 2.000 kilometer op de klok werd gezet.

Tekst: Ed Smits
Fotografie: Ed Smits, Peter Wahl