Introductie Suzuki Specials
Suzuki Special editions
Alweer een aantal jaar staan deze specials voor een meerprijs die beduidend lager ligt dan de som van de motor plus accessoires naast de standaardversie in de showroom. Zo is bijvoorbeeld de V-Strom Black Rhino een heel bekend gezicht in ons land. Het is dan ook inmiddels redelijk traditie dat importeur BV Nimag jaarlijks een paar leuke konijntjes uit de hoed tovert; de lineup van dit jaar zien we hier voor ons.
Luisterend naar namen als Black Rhino, Street Extreme en Sports Edition maken we hier kennis met achtereenvolgens de dik aangeklede V-Strom 650, GSR 750 en GSX-R 600. Verder zijn er overigens nog een Touring edition van de V-Strom, een Touringeditie van de GSX600F en een Executive uitvoering van de Burgman 200. Hier in en om Sevilla hebben we echter alleen de de eerste drie. Gangbare en populaire modellen, maar volgens sommigen ten eerste al erg vatbaar voor opsmuk en ‘personalizen’, ten tweede standaard vaak wat... standaard. Dus haalt Suzuki punt nl vast de kastanjes uit het vuur en bedenkt naar welke accessoires het snelst een greep wordt gedaan. Is helemaal niet zo moeilijk, want voor de twee straatmotoren zijn dat inderdaad al snel een uitlaatje, ruitje en kapje, voor de verkooptopper vanzelfsprekend een goed stel kofffers, eveneens een ruitje en een middenbok. Hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Maar dat was dan ook niet de bedoeling; met deze toevoegingen heb je al heel wat, wil je nog meer dan is dat aan jou. Maar ja; dan gaat het wel wat kosten natuurlijk.
Het is dus niet echt vreemd dat deze uitvoeringen iets meer kosten dan de standaarduitvoering, maar bedenk je tegelijkertijd dat je enkel hoeft te zeggen ‘doemijdiemaar’ en rustig thuis op je krent kunt blijven zitten terwijl ergens in een garage jouw motor vast wordt voorzien van alles wat er in het pakket zit. Zoeken hoeft niet meer, monteren hoeft niet meer, wat wil je nog meer? Die paar stickers die ‘m echt ‘persoonlijk’ maken plak je er zelf nog wel een keertje op.
Tekst: Vincent Burger
Beeld: Tom Haanstra/Target Press