Introductie Moto Guzzi Stelvio/NTX
Geen geklep
Inhoudsopgave |
---|
Introductie Moto Guzzi Stelvio/NTX |
Schoon en zuinig |
Same, same |
Doemijdiemaar |
Conclusie |
Technische gegevevens |
Nu de kaarten binnen het Piaggioconcern geschud en verdeeld zijn, weet elke tak zich nu een duidelijke taak toebedeeld. Voor Moto Guzzi betekent dat onderstrepen van het luxe, kwalitatief hoogstaande imago. Laat een ander maar voor de verkoopcijfers zorgen, Guzzi heeft een reputatie hoog te houden. En niet zomaar een trouwens, Guzzi viert dit jaar namelijk haar negentigjarig jubileum.
Voor 2011 staan, zoals we hebben mogen ontdekken in Milaan, een paar nieuwe modellen op het programma, waarvan de V7 racer wellicht wel de meest tot de verbeelding sprekende is als zijnde één van drie conceptmodellen van een jaar eerder. Dat neemt echter niet weg dat ook de Stelvio en Norge bijvoorbeeld een opfrisbeurt gehad hebben, waarvan de eerste resultaten nu hier voor ons staan. in tegenstelling tot drie jaar geleden, toen de Stelvio voor het eerst aan het publiek getoond werd, is wel gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om beide uitvoeringen, de ‘gewone’ 8V en de exra gepimpte NTX tegelijk te introduceren. Komt goed uit, want we hebben altijd al willen weten hoe groot de verschillen nou werkelijk zijn. Dat het de mensen van Guzzi menens is blijkt wel uit de specificaties. En daar bovenop de geplande stevige rit, want in tegenstelling tot sommige andere introducties wordt het vandaag stevig aanpoten om alle kilometers van de route binnen de tijd af te leggen. Daar gaan we dan.
tekst: Vincent Burger
foto's: Milagro