Introductie Bridgestone BT-016 Pro en R10 Racing
Effe proeven
Inhoudsopgave |
---|
Introductie Bridgestone BT-016 Pro en R10 Racing |
De theorie.... omdat het moet |
De praktijk... omdat het kán |
Proeven is leren |
Het toetje... mét sterretjes |
Voor de introductie van haar nieuwste supersportbanden koos Bridgestone heel gewaagd voor ons eigen Zandvoort. Geen exotische lokaties in verre oorden, maar gewoon eerlijk op z’n Hollands in de duinen van het bekende badplaatsje, in april. De gok komt echter goed uit en met een zacht voorjaarszonnetje gaan we een prima dag tegemoet; warm genoeg om niet uit je raceoverall met gaatjes te bibberen en fris genoeg om tijdens de circuitsessies het hoofd koel te kunnen houden. reden van onze aanwezigheid is de introductie van de nieuwe BT-016 Pro en R10 Racing. Eerstgenoemde is logischerwijs de opvolger van de bekende BT-016, de R10 Racing vervangt de huidige BT-003 Racing (de BT-003 Racing Street blijft in het programma) en met deze introductie maken we ook voor het eerst kennis met de nieuwe typering van Bridgestones banden; voortaan krijgen we een letter vóór het nummer.
Beide banden zijn dus voor een groot deel wel in te delen in segmenten die we al kennen, maar zijn uiteraard ook voorzien van de nieuwste technieken die Bridgestone heeft onwtikkeld, waarvan we een jaar geleden al het een paar hebben leren kennen bij de introductie van de BT-023. De BT-016 Pro is zelfs zodanig gelijk aan zijn voorganger dat het typenummer is gehandhaafd; bij de R10 Racing mogen we spreken van een nieuw product.
Tekst: Vincent Burger
Fotografie: Ad Kievit