Test Triumph Rocket III Roadster
Tart de regels
Inhoudsopgave |
---|
Test Triumph Rocket III Roadster |
2: Eigenwijs |
3: Kraslot |
4: Conclusie |
5: Technische gegevens |
Vergeet wat je geleerd hebt over motorrijden. Vergeet álles wat je geleerd hebt, want een machine als de Rocket III Roadster tart álle wetten. En niet zomaar een beetje, dat zou te simpel zijn. Kan niet bestaat niet. Maak kennis met Triumph’s nieuwe breekijzer annex wegwerkmachine annex defensiewerktuig annex ehm…. Juist.
Het ligt natuurlijk veel te veel voor de hand, maar uiteindelijk ontkom je er niet aan. Zoals je het al snel over je ‘fiets’ hebt als je over je motor(fiets) spreekt, zijn bij de Triumph termen als tank, scheepsdiesel, stoomlocomotief en tientonner gemeengoed. Beetje sneu natuurlijk, maar het overkomt je gewoon. Zeker als je weer eens aan het zwoegen bent geweest om het apparaat achteruit in de schuur te manoeuvreren. Maar dat zou echt te flauw zijn en vooral onterecht. De motor is namelijk zoveel méér. Meer nog dan een scheepsdiesel? Jazeker.
Allereerst zullen we ons in moeten dekken: dit verhaal zou wel eens bol kunnen staan van superlatieven. Maar ja, kunnen wij ook weinig aan veranderen, het ding is nou eenmaal superlatief en daar nog eens een schepje bovenop. Om maar even met de deur in huis te vallen: 2300 c, 148 pk, 223 Nm…. en 367 kilo. Goedemorgen! Dat allemaal verpakt in een pakketje van 2500 mm lang, 970 mm breed en 1165 mm breed. Oh ja, de standaardmaat van de achterband is 240 mm breed….
Tekst: Vincent Burger
Fotografie: Vincent Burger, Ed Smits