Test: Moto Guzzi Stelvio 1200 4V ABS NTX
Inhoudsopgave |
---|
Test: Moto Guzzi Stelvio 1200 4V ABS NTX |
Pagina 2 |
Grazieuze libelle |
Vlotte pakezel |
Luidruchtige gems |
Italiaans werkpaard |
Conclusie |
Technische gegevens |
Oké.. het was misschien passender geweest om naar Italië met deze Moto Guzzi toe te gaan en dan vooral naar de berg waar de motor naar vernoemd is. Maar ondergetekende heeft nu eenmaal ook een grote voorkeur voor de Franse Vogezen. De bergen zijn er misschien minder hoog, maar een trip – zeker als de geplande tijd om weg te zijn wat korter is – naar Noord-Frankrijk is zeker geen minderwaardige oplossing. Met elke motor is het daar goed toeven en met een allroad al helemaal. Is de motor ook nog eens uitgerust met accessoires – zoals bijvoorbeeld zijkoffers – dan hoeven we al helemaal niet lang na te denken om de koffers te pakken.
Laat de Moto Guzzi Stelvio 1200 4V ABS NTX nu net hier aan voldoen: het is een all road en er zijn – onder andere - zijkoffers aanwezig. Geen rede om niet richting het zuiden te rijden om te onderzoeken of er geen berg te hoog is voor deze Italiaanse adelaar. Laat daarbij ook nog eens de aanduiding NTX een extra uitnodiging zijn om een langere trip te maken. In de jaren tachtig – in hoogtijdagen van rally’s als Parijs-Dakar - gebruikte het merk uit Mandello del Lario al deze bijnaam om haar avontuurlijke motorfietsen aan te duiden. Tijd om de koffers te pakken, op avontuur te gaan en dromen na te jagen in de Vogezen.
Tekst: Edwin Loos
Foto's: Jasper Smits / Edwin Loos