Test: MV Agusta F4 1078 312RR
Beauty and the Beast, part 1078
Inhoudsopgave |
---|
Test: MV Agusta F4 1078 312RR |
On the road again |
I've got the power |
Oerend hard |
Conclusie |
Technische gegevens |
“Zeg, hebben jullie eigenlijk al gereden met de F4 1078,” wordt ons gevraagd als blijkt dat er sprake is van een dubbelboeking bij de door ons aangevraagde Brutale 1078. “We hebben een fout gemaakt in de planning, waardoor de Brutale pas volgende week weer beschikbaar is.”
Nu hadden we een jaar geleden op een koude, maar wel zonnige dag vroeg in april op de Drentse heide kennis gemaakt met MV Agusta’s overtreffende trap van de F4 Superbike, maar dat was alweer anderhalf jaar geleden én op een circuit, en dus niet op straat. Een goede reden dus om, op de vooravond van de lancering van de nieuwe F4, daar dus nog eens mee op stap te gaan. Daarbij hebben we binnen de redactie geen enkel probleem met dit soort vraagstellingen. Sterker, elke reden is geoorloofd om met een MV Agusta F4 op stap te kunnen gaan, en dus hoefden we niet lang na te denken voordat we ja, erm… eigenlijk dus nee zeiden op de vraag van de importeur de Brutale te vervangen door een F4.
Ingepland was –wederom- een uitstapje richting het Duitse Eifelgebied, hetgeen gezien de tijd van het jaar wel eens de laatste sportieve motortrip op Duits grondgebied zou kunnen zijn. Met de ervaring van ons uitstapje met de standaard F4 1000 enkele jaren geleden samen met de GSX-R1000 K5 in de Eifel nog vers in het geheugen stond één ding als een paal boven water: dat wordt knallen…
Tekst: Ed Smits
Foto’s: Anita van Rooijen