Eerste test: Honda CBR ABS
Geen reden tot stoppen
Inhoudsopgave |
---|
Eerste test: Honda CBR ABS |
2: Nieuwe tijden |
3: 600 |
4: 1000 |
5: Combined ABS |
6: Conclusie |
7: Technische gegevens |
Met de laatste nieuwe uitvoering van beide CBR modellen heeft Honda het laatste taboe doorbroken. In plaats van weer met een veranderd model te komen verkoos het gevleugelde merk dit jaar voor een stille revolutie: de invoering van ABS op haar bestaande modellen. Ditmaal geen nieuwe voorvork, drastisch herziene kuip of achterstevoren draaiende krukas (waarom zouden ze ook) maar slechts twee kleine stickertjes aan weerszijden van het voorspatbord. Met grote gevolgen, dat dan weer wel. Vanaf nu is er ook voor een supersport geen enkele reden meer om te stoppen bij minder dan ideaal weer.
Honda gooit het roer om. Of eigenlijk niet, want er verandert bijna niets. Bijna. Op dat éne dingetje na. En als het aan de fabrikant en eenieder die het effect ervan doorziet en ondergaan heeft ligt heeft dat ene dingetje net zoveel impact als de laatste tien jaar doorontwikkeling bijmekaar.
Tekst: Vincent Burger
Foto's: Ed Smits, Vincent Burger