Zoeken

Introductie: Kawasaki ZX-6R

Wat je van ver haalt...

13 november 2008
Inhoudsopgave
Introductie: Kawasaki ZX-6R
2: Grote stappen
3: Snel thuis
4; Ietsje harder
5: Conclusie
6: Technische gegevens

ZX6_18.jpg


Sessie drie, ik leg de machine nog maar eens plat voor de serie slingers heuvelop die leiden naar het rechte eind. Waar de motor de vorige keren nog levendig wilde swingen over de hobbels in het asfalt en van tijd tot tijd een beetje onrustig aan het spelen was onder de combinatie hellingshoek en lastwissel is het nu een feest van rust in combinatie met bruikbare stuurprecisie die net nog onbereikbaar leek. Enige wat er veranderd is zijn een paar minimale veringsaanpassingen en een vers setje rubbers, liefdevol ingereden door een collega. Dit gaat er op lijken! De nieuwe zeshonderd cc motor gilt tevreden, met de knie aan het asfalt en de elleboog op de tank mag deze rijsessie wel de hele dag duren. En ook al zou dit overál kunnen, we zijn hier op uitnodiging op het Autopolis circuit gelegen in de bergen van Kyushu, een uurtje rijden van Kumamoto. Inderdaad, Japan. Op dit circuit, eigendom van Kawasaki, is niet alleen de ZX-RR motoGP racer ontwikkeld, ook de ZX-6 heeft hier vorm gekregen.

Kan dus haast niet anders dan dat de motor het goed zou moeten doen. Wat tegelijkertijd betekent dat de fabriek een risico neemt door hier juist het uitschot van de journalistiek naartoe te halen; stel dat er nu nog iets op de motor aan te merken zou zijn.

ZX6_13.jpg

Tekst: Vincent Burger
Foto's: Kawasaki