Test: Yamaha MT-03
Test: Yamaha MT-03
Inhoudsopgave |
---|
Test: Yamaha MT-03 |
2: Klein |
3: Kleiner |
4: Groot |
5: Groots |
6: Conclusie |
7: Technische gegevens |
MaarT roert zijn staart
De afgelopen tijd zijn al verschillende introducties langs gekomen van nieuwe modellen. De verslagen laten mooie zonovergoten foto's zien, van vaak uit zuidelijker oorden dan Nederland. Maar het kan niet altijd feest zijn, niet voor alle nieuwe modellen is voor ons een introductie gepland in een warm zuiden. Een voorbeeld hiervan is de MT-03, een nieuwe telg in de Yamaha lijn. Nu laat het nieuws de laatste jaren telkens horen dat de aarde aan het opwarmen is. Geen probleem dus als de lente dus steeds vroeger aanvangt en er geen buitenlandse introductie is. Als de telefoon begin maart dan ook gaat dat er een MT-03 tot onze beschikking staat, is de gedachte dan ook niet bij kou of sneeuw.
03
De fantasie slaat ook een beetje aan de loop en er wordt eerder gedacht aan hoe toepasselijk het is bij de naam van de motor: MT kan je zien alsof het staat voor maart wat ook de derde maand van het jaar is oftewel 03. Maar het is echter nog 'maart roert zijn staart' en dat gezegde is niet zomaar ooit verzonnen. Niet alleen speelt de MT-03 een rol, ook temperaturen van rond het vriespunt en sneeuw doen een duit in het zakje. Hoe groot die duit zal zijn zal moeten blijken.
Praatjes
Tot zover voorlopig het weerpraatje. Iedereen heeft het al over het weer, maar niet over de MT-03. Misschien ook wel te begrijpen, want wat is het nu precies. Yamaha heeft de MT-03 in de categorie 'sport roadster' geplaatst. Nog steeds niet iets waarbij gelijk duidelijk is waar aan gedacht kan worden. De term 'Torque Sports' - welke ook gekoppeld is aan de MT serie - geeft al wel een klein idee: een motor met sportieve aspiraties en ook veel koppel. Een idee hebben is leuk, nog leuker is om het idee uit te werken. Tijd om de MT-03 nader te bekijken.
Tekst: Edwin Loos
Beeld: Edwin Loos / Jasper Smits