Zoeken

Test: BMW F800S

Test: BMW F800S

4 augustus 2006
Inhoudsopgave
Test: BMW F800S
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Imago

Een imago kun je maken of breken, maar gebrek aan één is ook niet goed. Zonder imago ben je vaak maar onbekend of val je niet op. Als het om een product gaat wordt het dan alleen

 

maar moeilijker om het aan de man of vrouw te brengen. Nu heeft BMW geen gebrek aan imago's. Met goede verkoopcijfers - zeker in de ons omringende landen - van meerdere modellen, heeft de fabrikant uit Beieren geen klagen op het eerste gezicht. Maar toch is vooral BMW bij een bepaalde groep populair. Wat nog eens versterkt wordt door bekende opmerkingen dat BMW rijders - om het netjes te houden - vooral een bepaalde leeftijd hebben. Niet dat het opgaat, maar ja dat is dus ook één van de imago's.

Anders dan anders
Dit jaar is BMW echter met een nieuw model gekomen wat wel eens dit imago kan gaan aanvechten: de F800. Met een middenklasse sporttoer de jongste telg uit Beieren in een nieuw segment. Tenminste voor BMW, want dit merk staat toch vooral bekend om de grote motoren behoudens de F650 dan. Zeg BMW en meestal wordt dan gelijk ook gelijk gedacht aan tweecilinder boxermotoren. Nu hebben niet alle BMW's de bekende puisten en ook de F800 heeft ze niet. Wel is er nog gekozen voor een tweecilinder, maar nu parallel geplaatst. Heel wat anders dan normaal van het Duitse merk, maar daarom niet minder interessant.

Tekst: Edwin Loos
Foto's: Vincent Burger