Woensdagavond training IOMTT vanwege regen ingekort
Rond zes uur in de middag was het op het Britse eiland Man al plaatselijk licht gaan regenenen, maar dat had geen invloed op de training die gewoon volgens planning om 18:25 werd gestart. Niet iedereen koos in het begin voor de 1000cc machine, veel rijders gingen voor safe en besloten de training op de supersport machine te beginnen.
Michael Dunlop en Ian Hutchinson gingen als eersten de baan op, gevolgd door Guy Martin en James Hillier, alle vier op hun Superbikes. William Dunlop, Gary Johnson en Michael Rutter kozen eveneens voor hun Superbikes, terwijl Conor Cummins met zijn Superstock Honda was gestart en Bruce Anstey, Keith Amor en Dan Kneen dat met hun 600cc machines hadden gedaan.
De condities van de baan bleken de eerste ronde uitstekend te zijn. Michael Dunlop passeerde als eerste de Grandstand met een gemiddelde snelheid van 128.690 mijl per uur, een fractie langzamer dan zijn tijd van dinsdagavond, terwijl Guy Martin eveneens de 128 mijl barrière wist te doorbreken.
Cummins was de snelste op de Superstock machine met een snelheid van 126.268 mijl per uur, terwijl Anstey op zijn supersport machine een snelheid van 123,127 mijl per uur wist te realiseren. Al snel begon het echter te regenen in de mountain sectie vanaf Ramsey, waardoor geen snelle tijden meer werden gerealiseerd. Met een gemiddelde snelheid van 122.387 mph en 121.527 mph deden John McGuinness en James Hillier het duidelijk rustig aan.
Terwijl de meeste rijders hun tweede ronde hadden ingezet moest de training worden stilgelegd als gevolg van een incident op de top van Barregarrow, waar nieuwkomer Laurent Hoffmann bij was betrokken. Hoffmann werd met de helikopter naar het ziekenhuis afgevoerd, waar verwondingen aan zijn benen werden geconstateerd.
Nadat de weg weer vrij was gegeven begon het in het noorden van het eiland harder te regenen, waardoor rond 19:30 de wedstrijdleiding besloot de training definitief af te blazen.