Presentatie FB Corse afgeblazen
Volgens het persbericht is door ziekte van een van de werknemers, naar verluidt een van de oprichters, het niet mogelijk de presentatie op de geplande datum door te laten gaan. De presentatie zou plaats vinden op het hoofdkantoor van Virgin Radio in Milaan en worden gepresenteerd door DJ Ringo. Verwacht wordt dat de presentatie van de FB-34100 nu begin februari (de Italiaanse pers spreekt over de 11de) zal worden gehouden, een bericht daarover volgt nog. Dan zal de de nieuwe MotoGP machine (die oorsprokelijk van BMW was) uit de doeken worden gedaan door de ingenieurs en zal hun coureur(s?) worden voorgesteld. Naar verwachting zal dit in ieder geval John Hopkins zijn. De manager van Hopkins verklaarde recent dat er nog niet is getekend maar teameigenaar Andrea Ferrari is daar minder geheimzinnig over en zegt dat Hopkins gewoon naar Italie komt. Inmiddels heeft Luca Cadalora al met de driecilinder gereden op het circuit van Vallelunga. Er is voor Cadalora gekozen omdat hij dit in een eerder stadium ook al deed toen het project nog in handen was van BMW.
Kom op Luca, de vier is een harde schuim, de drie is poreus, de twee is zacht en de één is glad...
Tegelijk met de presentatie van de FB-34100 zal de Bimota Moto2 machine waar Simone Grotzky mee zal gaan rijden officieel worden voorgesteld. Met de Bimota Moto2 zal Grotzky middels wildcards aan een aantal grand prix', zeker die in Italie, deelnemen. Bimota won in het verleden al wereldtitels in de 350cc klasse (1980) en TT/F1 (1987) en won een aantal races in het World Superbike (als laatste Anthony Gobert op Phillip Island in 2000).
Simone Grotzky:
Het is echt een eer voor mij, wetende dat je van Bimota de mogelijkheid krijgt om te racen in Moto2. Ik heb recent met Andrea Ferrari een bezoek gebracht aan de fabriek in Rimini, gewoon geweldig! Niet alleen vanwege de charme van de naam Bimota, waarvan ik de machines als standaard waardeer, maar omdat de machine echt leuk is. Vooral interessant is dat bij de uitvoering er aandacht voor detail is, en een hoog kwaliteitsniveau. Van alle Moto2 machines is dit het beste wat ik tot nu toe heb gezien. Ik ben bereid de uitdaging met deze nieuwe 4-takt aan te gaan, waarvan alles nog moet worden getest op het circuit, maar de basis lijkt erg goed.