MZ werkt hard aan Moto2 deelname
Het team heeft hard gewerkt en hopelijk werpt het zijn vruchten af.
We schrijven Zschopau maar de ontwikkelingsafdeling van het MZ Moto2 project bevindt zich in Hohndorf en het is nog steeds niet helemaal zeker, al zegt Martin Wimmer van wel. Het team houdt stug vol en laat deze kans niet onbenut. Had men laatst nog een Stiggy Honda als testmachine, inmiddels heeft men een eigen frame gebouwd dat nogal afwijkt van de heersende trend. Een beetje Italiaans kun je zeggen want net als het Italiaanse Bimota vertrouwen de Duitsers op een buizenframe!
Doet niet onder voor een Italiaantje toch? Hopen voor West dat het goed stuurt.
Vrijdag liep het nieuwe blok nog proefuren op de testbank, het lakwerk kwam afgelopen weekend pas gereed en in allerijl werd de hele handel op maandagavond 'verscheept' naar Barcelona. Eigenlijk had het team op maandag en dinsdag op Valencia willen rijden maar door minder goede vooruitzichten (8 graden en regen) en te weinig tijd besloot het team anders. Aan een tweede frame wordt inmiddels gewerkt. Het wordt nog spannend voor de mannen uit Duitsland want zoals bekend zijn er meer inschrijvingen dan plaatsen.
Mocht het niet lukken dan zal men dit seizoen in ieder geval deelnemen aan het Spaans kampioenschap. Ook wacht de onderneming nog op een bankgarantie om zo de productie van de electro voertuig 'Charly', enduro en 125cc motoren op te kunnen starten. Eind februari moet alles rond zijn. Inmiddels gaf Anthony West (die vanuit Italië naar Barcelona reisde en ook in de picture was voor een plek bij het SBK DFX Ducati team) vandaag - en morgen - de nieuwe MZ Moto2 de sporen op Catalunya waarna het team doorreist naar Jerez.
Nog geen tijden voor Anthony West met de MZ, maar dat is nu ook niet belangrijk.