Ducati MotoGP tekent 2-jarig contract met Diesel
Nadat vorig jaar al AMG als sponsor bekend was gemaakt heeft het Ducati MotoGP team begin dit jaar een tweejarig contract gesloten met kledingfabrikant Diesel, zo werd gisteren tijdens de eerste persdag van Vroom, de jaarlijkse presentatie van het Ducati MotoGP team, bekend gemaakt.
Het Diesel logo zal dit seizoen terug te vinden zijn op de kuip en het kontje van de MotoGP racer, evenals de armen van de racepakken van Rossi en Hayden. Het contract, dat geldt voor het seizoen 2011 en 2012, werd getekend door Renzo Rosso, president en oprichter van Diesel, en Gabriele del Torchio, president van de Ducati Motor Holding S.p.A. Naast het onmiskenbare Mohawk-hoofd Diesel logo op racefietsen en kleding zal de komende maanden een aantal projecten en initiatieven worden ontvouwd, die zullen worden gecoördineerd door Renzo’s zoon Stefano Rosso.
Renzo Rosso:
Ik ben altijd al een Ducati fan geweest. Ik heb ze gedurende de jaren gevolgd en heb zelf momenteel een Monster S4R en Streetfighter. Ik ben trots op de waardering die het merk wereldwijd heeft vergaard, zowel op het gebied van design als vermogen. Dit seizoen is uitzonderlijk, met de komst van Valentino Rossi is de associatie tussen onze merken perfect en in lijn met onze ‘only the brave’ filosofie.
Gabriele del Torchio:
Ik ben vooral trots en verheugd met dit nieuw partnerschap, die een aanvulling is op andere significante samenwerkingen die we hebben gemaakt in deze nieuwe sportieve uitdaging. Om te worden verbonden door een ‘made in Italy’ icoon zoals Diesel en de persoonlijke ondersteuning van een Superfan als Renzo Rosso te hebben, kan alleen maar extra motivatie en geloofwaardigheid aan het Ducati Marboro Team en haar grote rijders brengen.