Wegrace commissie: geen intermediate voor 2017 in MotoGP
De Grand Prix commissie, bestaand uit Carmelo Ezpeleta (Dorna-CEO), Ignacio Verneda (FIM-CEO), Hervé Poncharal (IRTA) en Takanao Tsubouchi (MSMA), bijgezeten door Carlos Ezpeleta (Dorna), Mike Trimby (IRTA-CEO, Secretary), Paul Duparc (FIM), Mike Webb (Race Director), Danny Aldridge (Technical Director) en Corrado Cecchinelli (Director of Technology), heeft voor komend seizoen een aantal aanpassingen in het reglement doorgevoerd.
In samenspraak met Michelin is besloten om vanaf volgend seizoen geen intermediate regenband meer in te gaan zetten. Dit heeft geen invloed op het maximaal aantal beschikbare banden voor de teams, dat blijft als vanouds op maximaal 22 slicks staan (10 voorbanden, 12 achterbanden). Wel zullen de teams meer keuze wat betreft specificatie van het rubber gaan krijgen.
Andere aanpassing betreft de startprocedure: wie in de opwarmronde achter de safety-car op de grid verschijnt zal vanaf het einde van de pitstraat moeten starten. Gewoon doorrijden naar je oorspronkelijke plaats op de grid zit er dan niet meer bij.
Verder moet de wedstrijdleider en de leider van de medische staf over een FIM superlicentie beschikken en mogen Marshalls alleen nog maar op de baan na aanwijzing door de wedstrijdleider of een safety officer. In de paddock is de boete voor het overschrijden van de maximum snelheid van 150 naar 200 euro verhoogd. Ook is de beroepsprocedure tegen straffen aangepast en moeten coureurs voorafgaand aan een event de circuitarts informeren over eventuele blessures die buiten het racen zijn opgedaan.